Rosyjska Fundacja Perspektywicznych Badań (FPI) opublikowała w środę zdjęcia najnowszej wersji z rodziny modułowych bezzałogowych pojazdów lądowych Markier. Najnowsza wersja posiada kadłub bazowej wersji Markiera bez zabudowy. Jest on osadzony na podwoziu kołowym w układzie 6 × 6.
Podkreślono, że prototyp kołowego Markiera miał pokonać 30-kilometrową trasę w czasie pierwszych badań i testów w terenie leśno-stepowym pokrytym śniegiem w rejonie Czelabińska. Pojazd poruszał się po trasie do z góry wyznaczonego celu. Dotarł w ciągu 1,5 godziny. Nawigacja była prowadzona z wykorzystaniem sensorów wizualnych. Za ich pomocą autonomiczny system sterowania ruchem zapewniał samodzielne układanie i regulację trasy w czasie jazdy. Umożliwiało to omijanie różnego rodzaju przeszkód terenowych – podkreślono w środowym komunikacie.
Charakterystyka techniczna platformy umożliwia pracę do 48 godzin na drogach utwardzonych i do 24 godzin na nierównym terenie. W ramach kolejnych testów platforma Markier będzie musiała pokonać 50, 100 i 200 kilometrów.
Eksperymentalna zrobotyzowana platforma Markier powstała w ramach projektu Advanced Research Foundation, uruchomionego w 2018 roku. Celem projektu jest stworzenie i przeprowadzenie pełnego rozwoju technologii i podstawowych elementów robotyki naziemnej.
Przypomnijmy, że w lipcu ubiegłego roku Oleg Martianow, który kieruje Narodowym Centrum Rozwoju Technologii Rosyjskiej Fundacji Zaawansowanych Projektów Badawczych, deklarował, że projekt rosyjskiego robota bojowego Markier przejdzie ostatnie testy w 2021 roku. Później zostanie przekazany rosyjskiemu Ministerstwu Obrony.
Zobacz także: Czeska armia dostała dwa pierwsze egzemplarze bezzałogowego pojazdu UGV-Pz [+FOTO]
fpi.gov.ru / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!