Brytyjski urząd antymonopolowy nakazał korporacji zarządzającej Facebookiem sprzedaż platformy GIFów – Giphy.

Urząd do Spraw Konkurencji i Rynków Zjednoczonego Królestwa (CMA) nakazał korporacji Meta, właścicielowi Facebooka i Instagrama, sprzedaż bazy GIF Giphy. Urząd stwierdził, że orzeczenie jest „ostateczną decyzją”. Decyzja to zapadła po długotrwałych wysiłkach Meta, aby obalić orzeczenie CMA z zeszłego roku, że przejęcie Giphy, które zakończyło się w maju 2020 r., może zaszkodzić użytkownikom mediów społecznościowych i reklamodawcom w Wielkiej Brytanii.

Amerykański gigant cyfrowy przyznał się we wtorek do porażki. Rzecznik Mety stwierdził – „Jesteśmy rozczarowani decyzją CMA, ale akceptujemy dzisiejsze orzeczenie jako ostatnie słowo w tej sprawie”. Jak dodał – „Będziemy ściśle współpracować z CMA przy zbyciu GIPHY.

Jednocześnie jednak rzecznika zapowiadał dalsze próby ekspansji właściciela Facebooka. „Będziemy nadal oceniać możliwości – w tym poprzez przejęcia – aby zapewnić innowacyjność i wybór większej liczbie osób w Wielkiej Brytanii i na całym świecie”.

Giphy – witryna do tworzenia i udostępniania krótkich ruchomych obrazów 0 GIFów – została przejęta przez Meta w celu integracji z Instagramem. CMA stwierdziło jednak, że umowa może pozwolić Meta na ograniczenie dostępu platform innych mediów społecznościowych do GIF-ów, „czyniąc te witryny mniej atrakcyjnymi dla użytkowników i mniej konkurencyjnymi”.

Okazało się również, że umowa „usunęła Giphy jako potencjalnego konkurenta na brytyjskim rynku reklamy displayowej, uniemożliwiając brytyjskim firmom czerpanie korzyści z innowacji na tym rynku” – uznał urząd. „Usługi reklamowe Giphy miały potencjał konkurowania z usługami Meta i zachęcałyby do większej innowacyjności ze strony Meta i innych graczy rynkowych […] Jednak Meta zakończyła usługi reklamowe Giphy po przejęciu, usuwając potencjalne narzędzie reklamowe dla firm w Wielkiej Brytanii” – zacytował portal.

„CMA uważa to szczególnie za niepokojące, biorąc pod uwagę, że Meta kontroluje prawie połowę z wartego 7 miliardów funtów rynku reklamy displayowej w Wielkiej Brytanii” – podsumowała instytucja antymonopolowa.

Czytaj także: Indie zakazały szeregu chińskich aplikacji

news.sky.com/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply