„Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z Budimex S.A. na modernizację stacji. Inwestycja za ponad 1,9 mld zł netto (2,4 mld zł brutto, przyp. red.), będzie skończona do 2023 r. Projekt ubiega się o współfinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” – poinformowała w poniedziałek spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Umowa na modernizację dworca Warszawa Zachodnia została podpisana – poinformowała w poniedziałek spółka PKP PLK. Wykonawcą prac będzie Budimex S.A.Wartość umowy wynosi niemal 2,4 mld zł. Wartość netto inwestycji wyniesie 1,9 mld zł. W ramach prac zostanie stworzona m.in. podziemna linia tramwajowa. Projekt będzie realizowany we współpracy PKP PLK i Tramwajów Warszawskich. Modernizacja dworca jest wstępem do remontu linii średnicowej. Prace ruszą w przyszłym roku. Zakończenie modernizacji powinno nastąpić w 2023 roku.

„Przebudowa Warszawy Zachodniej to rewolucja na mapie transportowej Warszawy. Dziennie z tej stacji korzystają tysiące pasażerów. Po zakończeniu przebudowy pojawi się więcej pociągów dalekobieżnych i podmiejskich. To kolejny krok na drodze do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej. Tak wygląda realizacja Planu Dudy w praktyce, podpisana umowa na 2 mld zł stworzy blisko 500 miejsc pracy przy samej przebudowie stacji kolejowej” – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

„Przebudowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Warszawa Zachodnia będzie najnowocześniejszą stacją kolejową w Polsce. Codziennie tysiące pasażerów kolei aglomeracyjnej i dalekobieżnej zyska atrakcyjne podróże i sprawne połączenia z komunikacją miejską. Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do potrzeb wszystkich pasażerów. Nowe możliwości stacji zwiększą rolę kolei w systemie komunikacji Warszawy, województwa mazowieckiego i Polski” – oświadczył prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Marchel.

Modernizacja Warszawy Zachodniej będzie współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Na stacji mają powstać nowe perony. Będą one w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na stacji będą funkcjonowały schody i windy, które będą przystosowane do przewozu rowerów i wózków. Od strony ul. Tunelowej wybudowany zostanie nowy peron.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Zobacz także: Podpisano umowę ws. budowy pierwszego odcinka polsko-czeskiej linii kolejowej Katowice-Ostrawa

„Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się przejście podziemne – będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Przejście zostanie też wydłużone do peronu nr 8 przy linii obwodowej” – czytamy na stronie spółki.

„Na stacji Warszawa Zachodnia nowy układ torowy umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna” – dodano.

Podkreślono, że podczas przebudowy Warszawy Zachodniej utrzymany będzie ruch pociągów i obsługa pasażerów.

plk-sa.pl / twitter.com / rdc.pl / kresy.pl

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz