Facebookowy profil „Naszego Słowa” określił Ruch Narodowy mianem organizacji „neonazistowskiej”.

Pszczoły przeciw miodowi: Neonazistowska organizacja „Ruch Narodowy” przeciw nazizmowi – napisał na Facebooku we wtorek profil „Naszego Słowa” – czasopisma dla Ukraińców wydawanego w Polsce. W ten sposób „Nasze Słowo” skomentowało wczorajszą manifestację organizacji narodowych, w tym Ruchu Narodowego, pod ukraińską ambasadą w Warszawie.

Przypomnijmy, że działacze trzech organizacji narodowych – Młodzieży Wszechpolskiej, Obozu Narodowo-Radykalnego i Ruchu Narodowego – zgromadzili się w poniedziałek o godzinie 18 pod ambasadą Ukrainy protestując przeciwko narastaniu antypolskich tendencji w tym państwie. Domagano się także od władz Rzeczypospolitej całkowitej zmiany polityki wobec wschodniego sąsiada.

W trakcie manifestacji narodowcy spalili portrety przywódcy Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów Stepana Bandery oraz Romana Szuchewycza, dowódcy UPA od 1943 roku, odpowiedzialnego za ludobójstwo Polaków. Oprócz haseł antybanderowskich wznoszono także hasła antynazistowskie, przypominając ideologiczne związki ukraińskiego nacjonalizmu z nazizmem i kolaborację czołowych postaci ruchu banderowskiego. W czasie manifestacji szef Ruchu Narodowego poseł Robert Winnicki podeptał rozłożoną na chodniku flagę w czerwono-czarnych barwach, jakiej używała OUN-UPA – która swoją symbolikę również zawdzięcza wpływom ideologii nazistowskiej – a której do dziś używają funkcjonujące na Ukrainie organizacje nacjonalistyczne oraz ukraińskie władze państwowe i samorządowe. Winnicki nazwał tę flagę „banderowską szmatą”.

W związku z demonstracją Lwowska Rada Obwodowa chce wystąpić do MSZ Ukrainy o uznanie posła Roberta Winnickiego za persona non grata za na Ukrainie. Antybanderowską demonstrację narodowców potępiła ambasada Ukrainy w Polsce twierdząc, że jej uczestnicy „świadomie czy nieświadomie, ale swoimi działaniami i wypowiedziami rozpalali nietolerancję, działając w interesie Kremla, w polityce którego nie ma miejsca dla istnienia ani wolnej Ukrainy, ani wolnej Polski i demokratycznej Europy”.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Jak informowaliśmy wcześniej, Związek Ukraińców w Polsce otrzyma od rządu PiS 420 tys. zł dotacji z budżetu państwa polskiego na wydawanie tygodnika dla Ukraińców w Polsce „Nasze Słowo” w latach 2017-2019.

CZYTAJ TAKŻE: MSW: nie mamy wpływu na to, że „Nasze Słowo” nazywa Piłsudskiego międzynarodowym terrorystą

Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

15 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz

  1. Avatar
    bob :

    Tak członek SS biorący udział w pogromie żydów i organizacyjno ludobójstwo na Polakach suchowycz to jest bohaterem ukrainy i mamy to przyjąć do wiadomości ale endek czyli opcja która zawsze optowała za demokracją to jest neonazista co za k… świat i najlepsze to PiS ciągle finansuje to pisemko ..gratuluje dobrej zmiany. Dziękuje posłowie PiSu że za moje pieniądze opluwa się mój kraj

  2. Avatar
    MadMike :

    *hehe* jak widze ukry zawsze nie zawodzą i oskarżają innych o swoje zbrodnie. Prawda boli gieroje? Czemu się bulwersujecie? Wszak jesteście tacy dumni ze swoich dzielnych wojaków. Plus tego wszystkiego chyba największy, iż ujawniają się zakamuflowani banderowcy aby bronić swoich ziomali np. tzw. obywatele RP którzy protestowali przeciwko narodowcom.

  3. Avatar
    z liscia :

    Idealna sprawa do sądu za naruszenie dóbr osobistych i zażądanie wysokiego odszkodowania od tego pisma (najlepiej wielkości dotacji jaka otrzymują od rządu). RN powinien wykorzystać to propagandowo bo banderowcy poszli po bandzie i mocno się wychylili. Ta sprawa to gratka dla środowisk patriotycznych. Można to znakomicie rozegrać ukazując bezczelność banderowskiego lobby w Polsce.