W Chinach konstruowana jest maszyna, która będzie kopać tunel po cieśniną morską między wyspą Wolin i Uznam.

Informację o przystąpieniu przez Chińczyków do budowy maszyny, która ma przekopać pierwszy polski tunel podmorski łączący największą polską wyspę, z wyspą Uznam, której mniejsza część należy do Polski a większa do Niemiec podał w poniedziałek portal Wnp.pl. Zadania podjęła się spółka China Railway Engineering Group.

Według zamówienia maszyna typu TBM będzie miała zewnętrzną średnicę kadłuba liczącą ponad 13 metrów, a sama tarcza służąca do wiercenia będzie miała 12 metrów. Cała maszyna będzie miała 101 metrów długości i będzie ważyć 2740 ton.

Maszyna ma być gotowa w 2020 roku. W częściach zostanie przewieziona do Świnoujścia i tam zmontowana. Zostanie użyta przez  konsorcjum firm PORR SA, w skład którego wchodzą PORR Bau GmbH, Gulermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhut A.S i Energopol Szczecin SA. To własnie konsorcjum ma zrealizować inwestycję.

Tunel pod cieśniną Świna, który połączy wyspy Wolin i Uznam ma mieć długość 1,76 kilometra. Łączny koszt jego budowy wyniesie 1,689 mln zł.

Czytaj także: Nowy sposób nielegalnej migracji – tunele pod granicą Węgier

wnp.pl/kresy.pl

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply