W Chinach konstruowana jest maszyna, która będzie kopać tunel po cieśniną morską między wyspą Wolin i Uznam.
Informację o przystąpieniu przez Chińczyków do budowy maszyny, która ma przekopać pierwszy polski tunel podmorski łączący największą polską wyspę, z wyspą Uznam, której mniejsza część należy do Polski a większa do Niemiec podał w poniedziałek portal Wnp.pl. Zadania podjęła się spółka China Railway Engineering Group.
Według zamówienia maszyna typu TBM będzie miała zewnętrzną średnicę kadłuba liczącą ponad 13 metrów, a sama tarcza służąca do wiercenia będzie miała 12 metrów. Cała maszyna będzie miała 101 metrów długości i będzie ważyć 2740 ton.
Maszyna ma być gotowa w 2020 roku. W częściach zostanie przewieziona do Świnoujścia i tam zmontowana. Zostanie użyta przez konsorcjum firm PORR SA, w skład którego wchodzą PORR Bau GmbH, Gulermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhut A.S i Energopol Szczecin SA. To własnie konsorcjum ma zrealizować inwestycję.
Tunel pod cieśniną Świna, który połączy wyspy Wolin i Uznam ma mieć długość 1,76 kilometra. Łączny koszt jego budowy wyniesie 1,689 mln zł.
Czytaj także: Nowy sposób nielegalnej migracji – tunele pod granicą Węgier
wnp.pl/kresy.pl
1,689 mln zł czy 1 689 mln zł? Pierwsze nie pokryje nawet złomu na zbudowanie tej maszyny co ma ważyć 2700 ton 😛