W Chinach konstruowana jest maszyna, która będzie kopać tunel po cieśniną morską między wyspą Wolin i Uznam.

Informację o przystąpieniu przez Chińczyków do budowy maszyny, która ma przekopać pierwszy polski tunel podmorski łączący największą polską wyspę, z wyspą Uznam, której mniejsza część należy do Polski a większa do Niemiec podał w poniedziałek portal Wnp.pl. Zadania podjęła się spółka China Railway Engineering Group.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Według zamówienia maszyna typu TBM będzie miała zewnętrzną średnicę kadłuba liczącą ponad 13 metrów, a sama tarcza służąca do wiercenia będzie miała 12 metrów. Cała maszyna będzie miała 101 metrów długości i będzie ważyć 2740 ton.

Maszyna ma być gotowa w 2020 roku. W częściach zostanie przewieziona do Świnoujścia i tam zmontowana. Zostanie użyta przez  konsorcjum firm PORR SA, w skład którego wchodzą PORR Bau GmbH, Gulermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhut A.S i Energopol Szczecin SA. To własnie konsorcjum ma zrealizować inwestycję.

Tunel pod cieśniną Świna, który połączy wyspy Wolin i Uznam ma mieć długość 1,76 kilometra. Łączny koszt jego budowy wyniesie 1,689 mln zł.

Czytaj także: Nowy sposób nielegalnej migracji – tunele pod granicą Węgier

wnp.pl/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz