Niemiecka telewizja publiczna ZDF ogłosiła na swoim profilu w serwisie Facebooku, że będzie usuwała wpisy zawierające hashtagi #GermanDeathCamps #GermanNotNazi #GermanNotPolish nie związane z tematem zamieszczanych na stronie materiałów, a także blokowała autorów tych postów.

Oświadczenie głosi: na naszych stronach pojawiają się komentarze w języku angielskim użytkowników, które składają się przede wszystkim z hashtagu:#GermanDeathCamp#GermanNotNazi#GermanNotPolish. […] Kolejne spamy, które są umieszczane bez związku z tematami (publikowanych materiałów), będziemy usuwać zgodnie z zasadami korzystania z sieci(Netiquette, a osoby(zamieszczające je) będziemy blokować.

Niemiecka telewizja publiczna dodała, że przeprosiny zasądzone wobec Karola Tendery, który wygrał proces z ZDF, umieszczone zostały 23 grudnia na stronie internetowej stacji. W trwa akcja polegająca napublikowanua komentarzy i grafik z napisami o „niemieckich obozach śmierci” na stronach portali społecznościowych ZDF i innych niemieckich mediów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:
„Polskie obozy śmierci” 636 razy w światowych mediach. Najczęściej w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczechv
Kolejny krok ku penalizacji sformułowania „polskie obozy śmierci”

Były więzień niemieckiego obozu Auschwitz Karol Tendera pozwał ZDF w związku z jej internetowymi publikacjami w których można było znaleźć określenie „polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz”. 22 grudnia 2016 roku krakowski Sąd Apelacyjny wydał prawomocny wyrok, na mocy którego ZDF miała przeprosić Tenderę za użycie tego sformułowania na swojej głównej stronie internetowej. Wprawdzie ukazały się one na stronie ZDF dzień po ogłoszeniu wyroku, jednak według pełnomocników nie spełniały wymogów.

Lech Obara ze Stowarzyszenia Pro Partia stwierdził, że przeprosiny opublikowane przez ZDF nie spełniały oczekiwań Tendery: Nie sposób uznać za właściwe opublikowanie odnośnika z logiem ZDF i napisem w języku niemieckim „Przeprosiny Karola Tendery”, po kliknięciu którego najpierw ukazuje się w formie tekstowej tłumaczenie umniejszające winę ZDF i przerzucające odpowiedzialność na francusko-niemiecką stację telewizyjną ARTE, a następnie grafika z przeprosinami, których nie można wyszukać z poziomu wyszukiwarek internetowych.

kresy.pl / rp.pl

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz