Instytut Pamięci Narodowej przesłał producentowi alkoholów materiały edukacyjne na temat polskiego Sierpnia 1980

Na profilu marki “Żytnia Extra” na Facebooku pojawiło się zdjęcie Michała Abramowicza zastrzelonego w Lubinie przez ZOMO 31 sierpnia 1982 r. Podpis sugerował, że chodzi o osobę w stanie upojenia alkoholowego.

Dopiero po protestach, m.in. internautów, reklama została usunięta. Producent wódki wystosował oświadczenie z przeprosinami, w którym tłumaczy się niewiedzą.

Jest to zdjęcie będące w pewnym sensie jakąś ikoną okresu Stanu Wojennego w Polsce i trudno wyobrazić sobie, aby osoba, firma, która wykorzystuje tego typu zdjęcie w reklamie wódki, nie miała o tym pojęcia. To zdjęcie jest dobrze opisane na każdym portalu, z którego – tak naprawdę – to zdjęcie się bierze. Trudno nam uwierzyć, że jest to tylko efekt nieuwagi. Naszą rolą jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na historię. Tak, jak jest to w liście skierowanym do Polmosu i w przesłanych materiałach edukacyjnych, które być może uzupełnią jakąś wiedzę tych, którzy w ten sposób wykorzystują tego typu fotografie– powiedział Andrzej Arseniuk, rzecznik Instytutu Pamięci Narodowej.

radiomaryja.pl/KRESY.PL

8 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

    • kojoto
      kojoto :

      nieprawda. za komuny trabiono o wybranych tematach w dodatku przedstawiano je falszywie. Zawsze tak jest, ze masy maja niska swiadomosc. Jednak od ludzi wyksztalconych i na stanowiskach powinno sie wymagac.

  1. przebraze
    przebraze :

    Słabe, za coś takiego to powinien być sąd dla debila (pewnie jakiś pusty lewak bez pojęcia o historii), a dla firmy olbrzymia kara finansowa. Trzeba brać odpowiedzialność za swoich pracowników i za swoje czyny !!! Jeśli debil i firma pozostaną bezkarne to takie rzeczy będą się powtarzać, niestety.