Wielkie sieci handlowe unikają płacenia podatków

Wielkie sieci handlowe płacą wykazują zyski minimalne w porównaniu do swoich przychodów, toteż podatki jakie płacą w Polsce również są bardzo niewielkie.

Ministerstwo Finansów opublikowało dane na temat podatku CIT zapłaconego przez 36 firm z branży handlu detalicznego. Mimo, że czołowe sieci handlowe odnotowały w Polsce przychody na poziomie 231 mld dol., wykazały łącznie tylko 8,4 mld zł zysku brutto co oznacza, że w ramach CIT do budżetu państwa trafiło tylko 1,6 mld zł.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Jak podał w poniedziałek portal Money.pl, dziesięć sieci handlowych z zestawienia Ministerstwa Finansów nie wykazało żadnego zysku. Kilka z tych spółek robi już tak od lat. Są to francuski Auchan, brytyjski Tesco, holenderski Macro Cash and Carry, francuski Intermarche i holenderskie Drogerie Natura. Niemiecki Lidl nie wykazał zysku już po raz drugi.

Pozytywnie wyróżniają się wśród sieci handlowych Biedronka i Rossmann. Właściciel tej pierwszej sieci Jeronimo Martins zapłacił w Polsce 511 mln zł podatku CIT. W przypadku Rossmann SDP było to 237 mln zł. Na trzecim miejscu pod względem wartości odprowadzonego do budżetu państwa CIT znalazła się polska firma sprzedająca odzież i akcesoria LPP – 145 mln zł. W przypadku tej firmy odnotowano największy wzrost w realizacji tego podatku – o 104 mln zł więcej niż w zeszłym roku.

Czytaj także: Biedronka zapłaci 1,5 mld zł kary? UOKiK wszczął postępowanie

money.pl/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz