„Zakończyła się sukcesem” – uważa prezes fundacji, która zainicjowała kampanię.

Kontrowersyjna kampania billboardowa „Sprawiedliwe sądy” zakończyła się – dowiedziało się radio RMF FM.

Jak powiedział dziennikarzom radia prezes Polskiej Fundacji Narodowej Cezary Jurkiewicz, kampanię zakończono, ponieważ „okazała się sukcesem”. Ponadto Fundacja ma zamiar uruchomić kolejne projekty.

Prezes Jurkiewicz uchylił się od odpowiedzi, na pytanie czy kampania była zgodna ze statutem fundacji i prawem. „Nie dotykajmy tych tematów, poza tym ja mam szczególnie trudną rolę, bo działam w samorządzie, wiec nie łączmy tych rzeczywistości” – powiedział.

W ramach kampanii na billboardach w Polsce pojawiły się hasła „Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?”, otworzono także strony internetowe sprawiedliwesady.pl i takjakbylo.pl. Akcję prowadzono także w telewizji i w internecie: m.in. w mediach społecznościowych i na YouTube. Kampania od początku wzbudzała kontrowersje, ponieważ Polska Fundacja Narodowa jest wspierana przez spółki Skarbu Państwa, a akcję określano jako nagłaśnianie jednego z postulatów partii rządzącej za państwowe pieniądze.

Przypomnijmy, że politycy Platformy Obywatelskiej do skierowali do CBA zawiadomienie związane z akcją „Sprawiedliwe sądy”. Oskarżyli oni Polską Fundację Narodową o prowadzenie kampanii rządu PiS za pieniądze spółek Skarbu Państwa, które składają się na majątek PFN. Przeznaczono na nią 19 mln złotych. Prawie ćwierć miliona z tej sumy zarobiła już spółka Solvere, która przyjęła zlecenie na przygotowanie domeny dotyczącej kampanii „Sprawiedliwe sądy”. Współwłaściciele spółki Solvere byli wcześniej współpracownikami premier Szydło w KPRM. Wiadomo na razie, że zbadane mają zostać okoliczności powstania tej spółki, która uzyskała od PFN lukratywny kontrakt.

Kresy.pl / RMF / Onet

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply