Przedsiębiorstwo motoryzacyjne Toyota zapowiedziało rezygnację ze wspierania środowisk LGBT. Od teraz firma chce skupić się jedynie na rzeczach związanych z branżą.

Toyota zamierza wycofać się z programu DEI (ram organizacyjnych na rzecz różnorodności, równości i integracji) i zakończeniu udziału w rankingach lewicowej organizacji Human Rights Campaign (HRC)

Toyota podjęła tę decyzję tydzień po tym, kiedy amerykański aktywista prawicowy Robby Starbuck rozpoczął kampanię wzywającą do bojkotu japońskiego przedsiębiorstwa. Film w którym zaatakował japońskiego giganta motoryzacyjnego, odnotował ponad 5 mln wyświetleń na platformie X.

Toyota powiedziała wówczas, że programy LGBTQ były prowadzone przez grupy pracownicze, a nie bezpośrednio przez firmę.

W ostatnim czasie również inne przedsiębiorstwa, jak Harley-Davidson, Lowe’s Cos. i Ford oświadczyły, że ograniczą swoje działania DEI, w tym programy skierowane do grup LGBT. Ford i Tractor Supply należą do firm, które wycofały się z rankingu HRC.

Kampania przeciwko praktykom DEI zyskała na popularności wskutek orzeczenia Sądu Najwyższego, który zabronił preferowania mniejszości przy rekrutacji do pracy i na studia. Uruchomiło to falę pozwów i skarg ze strony zwykłych pracowników, którzy coraz częściej doznają dyskryminacji względem mniejszości.

„Krótkowzroczne decyzje o porzuceniu inicjatyw DEI będą miały trwały, negatywny wpływ na sukces biznesowy w przyszłości, w której więcej osób niż kiedykolwiek będzie identyfikować się jako LGBTQ+” – groził wiceprezes HRC Eric Bloem.

Według badania HRC z tego roku – 80 proc. amerykańskiej społeczności LGBTQ+ bojkotowałaby te firmy, które odchodzą od polityki DEI. Ponad połowa badanych stwierdziła także, że namawiałaby inne osoby do tego samego.

Kresy.pl/bloomberg.com

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply