Kolejny zachodni środek masowego przekazu został zablokowany na terytorium Rosji na mocy decyzji jej władz.

Zakazem upowszechniania objęty został portal europejskiej telewizji Euronews. Rosyjski urząd Roskomnadzor zablokował zarówno podstawowy portal Euronews.com jak i jego rosyjskojęzyczną wersję. „Na wniosek Prokuratury Generalnej Roskomnadzor ograniczył dostęp do materiałów wydawcy Euronews w Rosji” – zacytowała agencja informacyjna Interfax.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl wynosi 22 tys. PLN. Do tej pory zebraliśmy:

80 PLN    (0.36%)
Nr konta: 60 1020 1097 0000 7302 0195 3702
Wspieraj Kresy.pl

Według Roskomnadzoru portal Euronews zamieszczał „nierzetelne, istotne społecznie informacje o prowadzonej przez Siły Zbrojne Federacji Rosyjskiej specjalnej operacji wojskowej, a także informacje wzywające do udziału obywateli w masowych (publicznych) przedsięwzięciach odbywających się z naruszeniem ustalonego na terytorium Federacji Rosyjskiej porządku”.

Roskomnadzor przypomniał w tym kontekście, że 4 marca prezydent Rosji Władimir Putin podpisał ustawę wprowadzającą odpowiedzialność karną za publiczne rozpowszechnianie świadomie nieprawdziwych informacji o użyciu Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej. „Za takie przestępstwa przewidziana jest odpowiedzialność karna” – podkreślił urząd.

Jednak z rosyjskiej przestrzeni medialnej znikać zaczął i sam kanał telewizyjny Euronews. Według Interfaxu nie jest już on dostępny na kilku platformach nadawczych, w tym MGTS, Akado i Tricolor.

W Rosji zostały już zablokowane portale Voice of America, BBC, DW, Meduza i Radia Wolna Europa.

Czytaj także: Facebook i Instagram zakazane w Rosji

interfax.ru/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz