Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) obłożyła Facebooka karą finansową za naruszenia prywatności użytkowników tego portalu społecznościowego.

Federalna Komisja Handlu USA zdecydowała w środę, że Facebook będzie musiał zapłacić karę finansową w wysokości 5 mld dol., poinformował portal Deutsche Welle. To największa kara finansowa jaką Komisja kiedykolwiek nałożył na korporację posiadającą największym portal społecznościowy świata.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Komisja rozpoczęła postępowanie w sprawie tego jak Facebook obchodzi się z prywatnymi danymi jego użytkowników w zeszłym roku, po informacjach o tym, że firma Cambridge Analytica uzyskała wiedzę o cechach i preferencjach co najmniej 87 mln użytkowników tego portalu społecznościowego bez ich zgody, a następnie wykorzystywała pozyskaną wiedzę do profilowania propagandy wyborczej polityków, którzy ją wynajęli.

W środę amerykański urząd uznał, że Facebook nadal nie zapewnia odpowiedniego bezpieczeństwa swoim użytkownikom. „Pomimo obietnic powtarzanych miliardom użytkowników, że mogą oni kontrolować jak upowszechniane są informacje o nich, Facebook podważa decyzję klientów” – powiedział przewodniczący FTC, Joe Simons. Sama korporacja nie zgadza się z taką opinią.

Choć komisja uznała szefa Facebooka, Marka Zuckerberga za odpowiedzialnego za te nieprawidłowości w ograniczonym stopniu, w swojej decyzji zobowiązała go do osobistego skontrolowania polityki prywatności swojej korporacji pod kątem jej prawidłowości, grożąc mu kolejnymi karami.

Czytaj także: Facebook przeprasza i przywraca zdjęcie Niemców wyłamujących polski szlaban 

dw.com/timesofisrael.com/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz