Huta Stalowa Wola, która należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz czeska Tatra Export s.r.o. podpisały porozumienie w kwestii zaprojektowania oraz dostawy gotowego pojazdu w układzie 4×4, razem z kompletną dokumentacją techniczną, która będzie umożliwiała produkcję pojazdu w Polsce.

Huta Stalowa Wola z Grupy PGZ podpisała umowę o współpracy z czeską spółką Tatra Export S.R.O na zaprojektowanie oraz dostawę gotowego pojazdu w układzie 4×4 wraz z kompletną dokumentacją techniczną umożliwiającą produkcję pojazdu w Polsce – poinformowała we wtorek Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ). 

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl wynosi 22 tys. PLN. Do tej pory zebraliśmy:

5424.39 PLN    (24.65%)
Nr konta: 60 1020 1097 0000 7302 0195 3702
Wspieraj Kresy.pl

Porozumienie ma pozwolić na oferowanie lekkiego, opancerzonego pojazdu 4×4 w programach, w których biorą udział spółki PGZ. Nowa platforma będzie oferowana m.in. w ramach programów modernizacji Wojsk Rakietowych i Artylerii.

Naszą specjalizacją jest produkcja systemów artyleryjskich. Wypracowaliśmy w tym segmencie strategię oferowania Zamawiającemu kompletnych modułów ogniowych, które tworzymy we współpracy ze spółkami wchodzącymi w skład GK PGZ jak i przemysłem prywatnym, jak Grupa WB. Pozyskanie praw do produkcji pojazdu 4×4 w Polsce znacznie rozszerza nasze możliwości dostarczenia Siłom Zbrojnym RP rozwiązań skrojonych pod ich potrzeby w programach artyleryjskich i nie tylko – powiedział Bartłomiej Zając, prezes Huty Stalowa Wola S.A.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl
źródło hsw.pl

źródło hsw.pl

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Pojazd 4×4 ma umożliwić wprowadzenie wozów dowodzenia szczebla baterii/plutonu do już istniejących dywizjonów z wyrzutniami Langusta oraz Dywizjonowymi Modułami Ogniowymi Kryl. Z powodu braku platformy pojazdu 4×4 dywizjony Langust nie otrzymały wcześniej systemu dowodzenia.

Pojazd ma powstawać z bardzo dużym udziałem polskiego przemysłu zbrojeniowego. Współpraca z czeską spółką ma być ułatwiona, ponieważ siedziby obydwu firm znajdują się w niedużej odległości. Pojazd powinien zostać zaprezentowany w przyszłym roku.

Pojazd ma być oferowany dla wszystkich rodzajów sił zbrojnych – także pod zabudowy specjalistyczne.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Zobacz także: Nowe samochody opancerzone Warta dla ukraińskich sił specjalnych [+FOTO]

Huta Stalowa Wola razem z Tatra Export s.r.o. biorą udział w postępowaniu na Wielozadaniowe Pojazdy Wojsk Specjalnych Pegaz, które jest prowadzone przez Inspektorat Uzbrojenia.

Portal „Konflikty.pl” informuje, że Inspektorat Uzbrojenia poinformował 4 września, że spośród dwunastu oferentów kołowych samochodów opancerzonych, do kolejnego etapu programu Pegaz zakwalifikowało się czterech. Szanse na podpisanie kontraktu mają: Huta Stalowa Wola razem z Tatrą Export (Patriot II), H.Cegielski-Poznań ze spółką Arquus (Fortress), AMZ Kutno (Tur V) i Thales Polska (Hawkei).

Polski resort obrony ma poinformować do końca 2020 roku uczestników w kwestii dokładnych wymagań technicznych dla przyszłego pojazdu.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Przypomnijmy, że 30 czerwca br. Inspektorat Uzbrojenia oficjalnie ogłosił unieważnienie postę­po­wa­nia prze­tar­gowego na zakup par­tii samo­cho­dów cię­ża­rowo-oso­bo­wych wyso­kiej mobil­no­ści w wer­sji opan­ce­rzo­nej, czyli opancerzonej wersji Mustanga dla polskiej armii. Z kolei wspomniane w artykule postępowanie na dostawy pojazdów wielozadaniowych pod kryptonimem Pegaz również jest mocno opóźnione.

twitter.com / hsw.pl / konflikty.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz