Huta Stalowa Wola, która należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz czeska Tatra Export s.r.o. podpisały porozumienie w kwestii zaprojektowania oraz dostawy gotowego pojazdu w układzie 4×4, razem z kompletną dokumentacją techniczną, która będzie umożliwiała produkcję pojazdu w Polsce.
Huta Stalowa Wola z Grupy PGZ podpisała umowę o współpracy z czeską spółką Tatra Export S.R.O na zaprojektowanie oraz dostawę gotowego pojazdu w układzie 4×4 wraz z kompletną dokumentacją techniczną umożliwiającą produkcję pojazdu w Polsce – poinformowała we wtorek Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ).
Huta Stalowa Wola z #GrupaPGZ podpisała umowę o współpracy z czeską spółką #Tatra Export S.R.O na zaprojektowanie oraz dostawę gotowego pojazdu w układzie 4×4 wraz z kompletną dokumentacją techniczną umożliwiającą produkcję pojazdu w Polsce. #pgz #polskiprzemysł #MSPO2020 #umowa pic.twitter.com/gsal9lzLbd
— Polska Grupa Zbrojeniowa?? (@PGZ_pl) September 8, 2020
Porozumienie ma pozwolić na oferowanie lekkiego, opancerzonego pojazdu 4×4 w programach, w których biorą udział spółki PGZ. Nowa platforma będzie oferowana m.in. w ramach programów modernizacji Wojsk Rakietowych i Artylerii.
Naszą specjalizacją jest produkcja systemów artyleryjskich. Wypracowaliśmy w tym segmencie strategię oferowania Zamawiającemu kompletnych modułów ogniowych, które tworzymy we współpracy ze spółkami wchodzącymi w skład GK PGZ jak i przemysłem prywatnym, jak Grupa WB. Pozyskanie praw do produkcji pojazdu 4×4 w Polsce znacznie rozszerza nasze możliwości dostarczenia Siłom Zbrojnym RP rozwiązań skrojonych pod ich potrzeby w programach artyleryjskich i nie tylko – powiedział Bartłomiej Zając, prezes Huty Stalowa Wola S.A.

źródło hsw.pl
Pojazd 4×4 ma umożliwić wprowadzenie wozów dowodzenia szczebla baterii/plutonu do już istniejących dywizjonów z wyrzutniami Langusta oraz Dywizjonowymi Modułami Ogniowymi Kryl. Z powodu braku platformy pojazdu 4×4 dywizjony Langust nie otrzymały wcześniej systemu dowodzenia.
Pojazd ma powstawać z bardzo dużym udziałem polskiego przemysłu zbrojeniowego. Współpraca z czeską spółką ma być ułatwiona, ponieważ siedziby obydwu firm znajdują się w niedużej odległości. Pojazd powinien zostać zaprezentowany w przyszłym roku.
Pojazd ma być oferowany dla wszystkich rodzajów sił zbrojnych – także pod zabudowy specjalistyczne.
Zobacz także: Nowe samochody opancerzone Warta dla ukraińskich sił specjalnych [+FOTO]
Huta Stalowa Wola razem z Tatra Export s.r.o. biorą udział w postępowaniu na Wielozadaniowe Pojazdy Wojsk Specjalnych Pegaz, które jest prowadzone przez Inspektorat Uzbrojenia.
Portal “Konflikty.pl” informuje, że Inspektorat Uzbrojenia poinformował 4 września, że spośród dwunastu oferentów kołowych samochodów opancerzonych, do kolejnego etapu programu Pegaz zakwalifikowało się czterech. Szanse na podpisanie kontraktu mają: Huta Stalowa Wola razem z Tatrą Export (Patriot II), H.Cegielski-Poznań ze spółką Arquus (Fortress), AMZ Kutno (Tur V) i Thales Polska (Hawkei).
Polski resort obrony ma poinformować do końca 2020 roku uczestników w kwestii dokładnych wymagań technicznych dla przyszłego pojazdu.
Przypomnijmy, że 30 czerwca br. Inspektorat Uzbrojenia oficjalnie ogłosił unieważnienie postępowania przetargowego na zakup partii samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności w wersji opancerzonej, czyli opancerzonej wersji Mustanga dla polskiej armii. Z kolei wspomniane w artykule postępowanie na dostawy pojazdów wielozadaniowych pod kryptonimem Pegaz również jest mocno opóźnione.
twitter.com / hsw.pl / konflikty.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!