Agora kupuje Radio Zet

Spółka będącą wydawcą „Gazety Wyborczej” przejmuje Radio Zet. W środę zawarła przedwstępną i przyrzeczoną umowę nabycia udziałów w spółce Eurozet.

Portal Business Insider poinformował w środę, że Agora S.A. przejmie udziały w spółce będącej właścicielem Radia Zet wraz z czeską spółką SFS Ventures. W tej ostatniej udziały posiada fundusz inwestycyjny znanego multimiliardera promującego kosmopolityczne koncepcje, oskarżanego o destabilizowanie państw George’a Sorosa. Soros od kilku lat wspiera Agorę. Jeszcze w 2016 roku kupił 5,35 mln akcji Agory stanowiących 11,22% kapitału zakładowego spółki i dających 8,26% głosów na jej walnym zgromadzeniu.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Agora poinformowała, że poza użyciem środków własnych dla nabycia udziałów w Eurozet musiał też skorzystać z kredytu w DNB Bank Polska na kwotę 75 mln złotych. SFS Ventures i Agora podpisały „umowę wspólników” regulującą zasady inwestycji i zobowiązującą obie strony do niezbywania swoich udziałów w Eurozet. Dodatkowo w okresie zaczynającym się za 12 miesięcy i trwającym do 20 czerwca 2020 roku Agora będzie mogła wezwać wspólnika do sprzedaży jej 60% udziałów Eurozetu. Ponieważ na razie Agora jest właścicielem mniejszościowym deklaruje, że „nie będzie mieć wpływu m.in. na działalność operacyjną Eurozet, ani strategię programową radiostacji”.

Po ogłoszeniu inwestycji akcje Agory na warszawskiej giełdzie zyskały choć i tak od rana straciły do godz. 16 1,6% wartości.

Komentatorzy podkreślają, że chętna na przejęcie kontroli nad Radiem Zet była również spółka Fratria posiadającą popierające rząd media, tygodnik „wSieci”, portal wPolityce.pl, telewizję wPolsce.

Czytaj także: PiS wstrzymał pracę nad repolonizacją mediów

businessinsider.com.pl/kresy.pl

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz