Na pierwszej stronie prorządowego dziennika, jego redaktor naczelny, Tomasz Sakiewicz wzywa polityków Konfederacji i K’15 do wycofania się z wyborów, żeby PiS mógł dalej samodzielnie rządzić. „Pokażcie, że bardziej kochacie Polskę niż pieniądze” – pisze Sakiewicz. Przy okazji, na okładce, na zdjęciu Krzysztofa Bosaka ocenzurowano znaczek „anty-447”.

W piątek na pierwszej stronie prorządowej „Gazety Polskiej Codziennie” zamieszczono apel jej redaktora naczelnego, Tomasza Sakiewicza, skierowany do polityków Konfederacji i Kukiz ’15. Sakiewicz apeluje do nich, żeby dla dobra PiS i Polski wycofali się z wyborów.

– Wiele wskazuje, że ani Konfederacja, ani Kukiz’15 startujący z list PSL nie dostaną żadnych mandatów. Konfederaci nie wejdą do Sejmu, a Kukiz odda swoje głosy zielonym postkomunistom, sam nic nie dostając. Jedyne, o co mogą walczyć, to partyjne subwencje – twierdzi Sakiewicz.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Naczelny „GPC” nie ukrywa, że zależy mu na dalszych samodzielnych rządach PiS i jego partii satelickich.

– Zmarnowane głosy mogą przesądzić o tym, czy Polską będzie rządził Biedroń ze Schetyną czy też pozostanie dobra zmiana – uważa Sakiewicz. – PiS na pewno wygra, pozostaje jednak pytanie, czy nie zabraknie głosów, by stworzyć rząd. Te niezbędne głosy mogą zostać zmarnowane na listach Kukiz ’15 i Konfederacji.

W związku z tym, prorządowy dziennikarz zaapelował do kandydatów Konfederacji i Kukiz’15, żeby wycofali się z wyborów i nie marnowali głosów.

– Apeluję: wycofajcie się z wyborów i pokażcie, że bardziej kochacie Polskę niż pieniądze – podkreśla Sakiewicz. Jednocześnie, choć kandydaci K’15 startują z list komitetu PSL-Koalicja Polska, szef „GPC” nie przedstawił analogicznego apelu względem ludowców.

Ponadto, jako ilustrację do artykułu użyto kolażu z wykorzystaniem zdjęć Pawła Kukiza i Krzysztofa Bosaka, wiceprezesa Ruchu Narodowego i jednego z czołowych liderów Konfederacji Wolność i Niepodległość. Zdjęcie Bosaka pochodzi z jednej z debat, podczas której miał przypięty do marynarki znaczek przeciwko amerykańskiej ustawie S.447, dotyczącej roszczeń środowisk żydowskich. Na okładce „GPC” został on jednak ocenzurowany – zamiast grafiki z przekreśloną liczbą 447 podczas przeróbki graficznej „przeklejono” w to miejsce inny fragment. Całość sprawia wrażenie, jakby polityk miał w sobie dziurę na wylot, mniej więcej w rejonie serca.

Krzysztof Bosak zwrócił na to uwagę na Twitterze:

Dodajmy, że media związane z Sakiewiczem oraz on sam wielokrotnie, zdecydowanie deprecjonowali wszelkie protesty przeciwko ustawie JUST Act 447 i atakowali tych, którzy ją krytykowali. Sam Sakiewicz otwarcie sugerował, że krytycy tej ustawy działają na korzyść, a wręcz na polecenie Kremla. Jednocześnie, media te często wspierają narrację korzystną dla państwa izraelskiego, a także amerykańskich środowisk żydowskich czy neokonserwatywnych.

Przeczytaj: Sakiewicz twierdzi, że dyskusja o ustawie 447 to „potężna operacja Moskwy”

Czytaj również: Sakiewicz krytykuje protesty przeciwko ustawie 447

Zobacz także: Sakiewicz: Kaczyński i Netanjahu powinni dostać pokojowego Nobla

Czytaj też: „Palicie mosty”, „Poziom nie do obrony”. Politycy Konfederacji komentują skandaliczne wypowiedzi Sakiewicza i Kowalskiego

Działania „GPC” i Tomasza Sakiewicza spotkały się z krytyką ze strony części dziennikarzy związanych z prawicą. Zdaniem Cezarego Bronczkowskiego z serwisu wSensie.pl, „to jest najbardziej ohydna i żałosna okładka” jaką widział.

„Czy wy w „Gazecie Polskiej Codziennie” nie macie wstydu? Takie wazeliniarstwo, jakiego świat nie widział. To nie jest dziennikarsko, to jest zwykły partyjny biuletyn” – napisał Bronszkowski na Twitterze.

„Tomasz Sakiewicz bardziej kocha Polskę niż pieniądze, dlatego te 7 milionów z NFOŚ na portal o puszczy wziął z obrzydzeniem” – napisała z kolei Katarzyna Treter-Sierpińska z wPrawo.pl. Chodzi o dotację dla uruchomionego w kwietniu 2018 roku serwisu puszcza.tv, na co założona przez Sakiewicza Fundacja Niezależne Media otrzymała łącznie ponad 7 mln zł dotacji ze środków publicznych. W lipcu br. po przeprowadzonej kontroli w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Najwyższa Izba Kontroli skrytykowała wydatek ponad 7 mln zł na na portal Puszcza.tv, stworzony przez fundację Tomasza Sakiewicza, redaktora naczelnego „Gazety Polskiej”.

Jak pisaliśmy, w kwietniu 2017 roku Ministerstwo Środowiska zatwierdziło wyniki konkursu, w którym założona przez Tomasza Sakiewicza Fundacja Media Niezależne otrzymała 6 mln zł dotacji na serwis Puszcza.tv. Jego szefową miała być publicystka „Gazety Polskiej” i Telewizji Republika, Katarzyna Gójska-Hejke. Dofinansowanie zostało przyznane w ramach konkursu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na projekty „przyczyniające się do integracji różnych środowisk (m.in.: przedsiębiorców, organów administracji samorządowej, organizacji pozarządowych, przedstawicieli mediów), promujące wspólne inicjatywy nakierowane na współpracę i komunikację niejednorodnych grup interesariuszy (platformy internetowe, warsztaty, publikacje)” oraz szkolenia i edukację zawodowych mających największy wpływ na przyrodę. ortal ten miał mieć na celu „propagowanie wiedzy na temat bioróżnorodności, ochrony, idei zrównoważonego rozwoju, instytucji Natura 2000 na przykładzie terenów Puszczy Białowieskiej”. Łączny koszt tego projektu wynosił 7,16 mln zł. Jednocześnie, 181 tys. zł miało zostać przeznaczone na rekrutację i przeszkolenie zespołu redakcyjnego, a 1,39 mln zł – na promocję projektu w mediach (w tym na portalu niezalezna.pl). Już wcześniej zwracaliśmy uwagę, że Fundacja Niezależne Media nie ma żadnego doświadczenia w realizacji ekologicznych projektów edukacyjnych, a będący warunkiem uczestnictwa w konkursie cel „ochrony środowiska” został wpisany do jej statutu tuż przed złożeniem wniosku o dofinansowanie z NFOŚiGW.

Portal „Wirtualne Media” zaznacza, że od środy rozdawane jest darmowe wydanie „Gazety Polskiej”, opracowywane specjalnie na czas tuż przed niedzielnymi wyborami. Ukazało się ono w 2 mln egz., zaś na pierwszej stronie krytykowane są rządy PO-PSL, które zakończyły się cztery lata temu. To reakcja mediów związanych z Sakiewiczem na działania „Gazety Wyborczej”, która w tym tygodniu rozdaje własne, bezpłatne wydanie przedwyborcze w licznie miliona egzemplarzy, które koncentruje się na krytyce obecnego obozu rządzącego.

Według danych ZKDP, podawanych przez „Wirtualne Media”, w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej Codziennie” wynosiła 13 256 egz., czyli o 10,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei wydająca „GPC” spółka Forum w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,7 proc. do 14,75 mln zł oraz 1,75 mln zł straty netto, wobec 32,3 tys. zł zysku rok wcześniej. Mniejszościowym udziałowcem Forum jest spółka Srebrna powiązana z czołowymi politykami PiS.

twitter.com / wirtualnemedia.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz