Firma Maspex w ramach zadośćuczynienia za grafikę reklamową obrażającą powstańców warszawskich przelała pół miliona złotych na konto akcji “Zbiórka dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy AK.

Jak informowaliśmy wcześniej, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego marka Tiger zamieściła na portalu społecznościowym „okolicznościową” grafikę. Wybuchł skandal, internauci wezwali do bojkotu Tigera i jego producenta.

Przeczytaj: Środkowy palec od Tigera dla powstańców warszawskich [+FOTO]

Na Facebooku pojawiło się również wydarzenie „Pokaż środkowy palec Tigerowi!”, wzywające do bojkotu tego napoju.

W reakcji na powstały skandal Krzysztof Pawiński, współwłaściciel Maspex Wadowice zapewnił o swoim ogromnym szacunku do Powstańców. Zapowiedział też wyciągnięcie twardych konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za grafikę i zadośćuczynienie. – Zadośćuczynimy za popełniony błąd. Wesprzemy program edukacyjny dotyczący Powstania Warszawskiego –  napisał Pawiński.

Jak się okazało, wkrótce Maspex przelał pół miliona złotych na konto „Zbiórki dla Powstańców 2017”. Pawiński potwierdził to na Twitterze:

– Szanowni Państwo podjęliśmy decyzję że nasze wsparcie przekażemy na pomoc żyjącym Powstańcom. Właśnie przelaliśmy na ten cel kwotę 500000 zł. Przekazaliśmy tę kwotę w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców” organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej.

Podobny komunikat opublikowano na oficjalnym profilu twitterowym marki Tiger:

Tiger pokazał powstańcom środkowy palec

W rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, 1 sierpnia br., marka Tiger zamieściła na Instagramie „okolicznościową” grafikę. Przedstawia obraźliwy gest pokazanego środkowego palca, dodatkowego obwiązanego kokardką. U góry widnieje napis: „1 sierpnia Dzień Pamięci”. Z kolei u dołu: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Dodatkowo, w opisie na Instagramie napisano (pis. oryg.):

– ZRÓB TAK ŻEBY CIĘ ZAPAMIĘTALI! #TIGERRESTART #INSTA #ROZPIEZRDLOL

Maspex wydał dziś oświadczenie, w którym przeprosił za skandaliczną reklamę:

– Jest nam ogromnie przykro z powodu publikacji grafiki, która pojawiła się w dniu 1 sierpnia na profilu instragramowym marki. Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć.

– Brak mi słów na takiego kalibru chamstwo w wykonaniu firmy Tiger. Firma powinna ponieść olbrzymie konsekwencje. Miejmy nadzieję, że społeczeństwo w kwestii zakupów, pokaże wspomnianej firmie palec ukazany na ich własnej grafice – napisał z kolei rzecznik prasowy Młodzieży Wszechpolskiej, Mateusz Pławski.

Marka Tiger jest własnością boksera Dariusza Michalczewskiego, posiadającego również niemiecki paszport, oraz jego fundacji „Równe Szanse”. Według informacji portalu tvp.info za kampanię odpowiada agencja interaktywna Lemon Sky J. Walter Thompson Poland. Według informacji agencji, osoby odpowiedzialne za reklamę zostały zwolnione.

Twitter.com / Kresy.pl

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply