Na 962 partii mięsa skontrolowanych przez Inspekcję Handlową 218 wzbudziło zastrzeżenia.

Prawie jedna czwarta z partii mięsa i wyrobów mięsnych skontrolowanych przez Inspekcję Handlową na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 168 sklepach i hurtowniach w Polsce wzbudziła zastrzeżenia. Jak podaje PAP, głównie chodziło o błędne oznakowanie. Kontrolowano jednostki losowo wybrane oraz takie, co do których w przeszłości były już zastrzeżenia.

Na 168 skontrolowanych punktów, aż w 70 miejscach stwierdzono nieprawidłowości. Na 962 partii mięsa, które skontrolowano, 218 wzbudziło zastrzeżenia. Jak podano, często nie zgadzały się składniki mięsa – na przykład mięso wieprzowe garmażeryjne zawierało 60% indyka a wyroby z wołowiny – wieprzowinę. Jako inny przykład wskazano niedozwolone dodawanie wzmacniaczy smaku i substancji przeciwzbrylających do białej kiełbasy.

W związku z wynikami kontroli UOKiK wskazał, że nazwę „świeże mięso” można używać tylko dla mięsa niepoddanego innym procesom poza chłodzeniem albo mrożeniem. W przypadku dodania przypraw, środków spożywczych czy substancji dodatkowych towar taki można określać już tylko jako „surowy wyrób mięsny”.

Jak podaje PAP, w wyniku kontroli Inspekcja Handlowa nałożyła kary o łącznej wartości prawie 30 tys. złotych. Wydano 33 decyzje o zafałszowaniu zawartości lub niewłaściwej jakości oraz 5 decyzji o wycofaniu przeterminowanego mięsa.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: Business Insider: Polska nie walczy z podwójnymi standardami jakości produktów, bo sama je stosuje

Kresy.pl / PAP/RMF FM




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz