To koniec fabryki autobusów Volvo Buses we Wrocławiu. Koncern zdecydował się na całkowite wygaszenie dotychczasowej produkcji w stolicy Dolnego Śląska.
O decyzji koncernu napisała w 16 marca „Gazeta Wrocławska”. Zgodnie z nią produkcja Volvo Buses ma zostać wygaszona już do końca 2024 r. Lokalny dziennik twierdzi, że do zamknięcia fabryki dojdzie w ramach „zmiany modelu biznesowego”. Koncern przestanie sprzedawać gotowe maszyny.
„Model oparty na produkcji kompletnych autobusów i ich sprzedaż na rynkach europejskich dobiegnie końca. Przechodzimy na model, w którym Volvo Buses skupi się na rozwoju i sprzedaży podwozi, podczas gdy gotowe autobusy będą powstawały we współpracy z firmami partnerskimi” – powiedział wrocławskiemu dziennikowi Tomasz Stankiewicz, starszy wiceprezes regionu Europa w Volvo Buses.
Tego rodzaju zmiana profilu działalności będzie oznaczać masowe zwolnienia. Spośród dotychczas pracujących w fabryce 1,5 tys. osób, dwie trzecie zostanie zwolniona. Reszta ma szanse na utrzymanie zajęcia przy nowym systemie produkcji. Trwają rozmowy dyrekcji i zwiazków zawodowych, które mają zapewnić „odpowiedni pakiet socjalny w postaci godnych warunków rozstania” – jak zadeklarował Stankiewicz. Koncern ma też pomóc zwalnianym w znalezieniu nowego zajęcia.
Wiceprezes regiou zadeklarował, że choć „to dla nas bardzo smutny dzień. Historia naszej fabryki liczy 30 lat, a wielu pracowników jest tu od samego początku jej działalności” zamknięcie dotychczasowej produkcji było nieodzowne ponieważ przynosiła ona takie straty, iż koncern stanął przed perspektywą niewypłacalności.
Co stanie się z infrastrukturą fabryki? „Trwają rozmowy ze szwedzką firmą Vargas Holding. Dotyczą zakupu części terenu i nieruchomości należących do Volvo, jak też zaoferowania miejsc pracy części naszych pracowników. ” – powiedział Stankiewicz.
Volvo Buses to nie jedyny koncern przemysłu motryzacyjnego w Polsce, który zdecydował się na poważne zmiany w swojej działalności. Znaczną redukcję produkcji i zatrudnienia ogłosił w zeszłym roku MAN Truck and Bus SE.
gazetawroclawska.pl/kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!