Naczelną ideą “Pasa i szlaku” było stworzenie stabilnego transportu lądowego między Chinami i Europą. W czwartek Chińczycy odznaczyli 110 tys. pociągów odprawionych na nasz kontynent z miasta Quingdao.
Kolejny pociąg został odprawiony we wtorek rano. Jak podała agencja informacyjna Xinhua. Załadowany 55 kontenerami sprzętu AGD, w tym monitorami LCD i lodówkami o wartości prawie 20 milionów juanów (równowartość około 2,78 miliona dolarów amerykańskich), pociąg opuści Chiny przez Erenhot w północnej Mongolii Wewnętrznej, największy terminal na granicy chińsko-mongolskiej. Do Europy dotrze w ciągu 17 dni, powiedział Gao Yitian, przedstawiciel Jinan Railway Logistics Center.
Czytaj także: Xi Jinping wzywa Kirgistan i Uzbekistan do przyspieszenie budowy “nowego jedwabnego szlaku”
Gao powiedział również, że w ciągu ostatniej dekady kolejowy przewóz towarowy między Chinami a Europą znacznie się rozwinął, nie tylko pod względem wolumenu, ale także zasięgu, różnorodności ładunków i wydajności.
Przez sieć logistyczną mającą początek w regionie Szantungu transportowano nie tylko chiński eksport, ale także towary wyprodukowane w Japonii, Korei Południowej i państwach Azji Południowo-Wschodniej.
„Uważam, że te pociągi będą nadal dostarczać więcej produktów „Made in China”, zapewniając jednocześnie lepsze usługi krajom uczestniczącym w Inicjatywie Pasa i Szlaku oraz ich mieszkańcom” — ocenił Gao.
Jak podała w cytująca jego słowa agencja informacyjna Xinhua do tej pory w sumie 128 chińskich miast uruchomiło połączenia pociągów towarowych z 229 miastami w 26 krajach europejskich i do ponad 100 miast w 11 innych krajach azjatyckich.
Czytaj także: Przyszłość Chin leży na lądzie
english.news.cn/kresy.pl
A mądre Polaki zwalniają pracownik9w z PKP Cargo