Ford przenosi produkcję akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych z Polski do Michigan (USA). To efekt m.in. ustawy o redukcji inflacji oraz ulg podatkowych. „Robimy to, by wykorzystać konkurencyjne warunki rynkowe” – tłumaczy firma.
Amerykańska firma zmienia strategię produkcyjną. Jak podaje we wtorek Rzeczpospolita, zgodnie z nową umową podpisaną z LG Energy Solution, nastąpi przeniesienie produkcji akumulatorów trakcyjnych do Forda Mustanga Mach-E z Polski do Michigan (USA). Do tej pory były produkowane pod Wrocławiem.
Jak przewiduje umowa, montaż produkowanych w Michigan baterii ruszy w 2025 roku.
Rz wskazuje, że to efekt amerykańskich zachęt rządowych przewidzianych w ustawie o redukcji inflacji (IRA), w tym ulg podatkowych w wysokości do 7500 dolarów na pojazdy elektryczne (EV) i hybrydy plug-in (PHEV).
„Robimy to, by wykorzystać konkurencyjne warunki rynkowe” – tłumaczy firma.
Zakład pod Wrocławiem nadal będzie wytwarzać akumulatory, lecz jedynie do dostawczych aut Forda.
Czytaj: Kolejny gigant zamyka zakład w Polsce i likwiduje 500 miejsc pracy. Powodem „wysokie koszty”
Zobacz: BI: Polska ma najwyższe ceny energii w Europie. Powodem unijne opłaty za emisje
Koreański koncern LG planuje również zainwestować 3 miliardy dolarów w swój zakład w Michigan w ramach oddzielnej umowy o dostawie litu dla Toyoty. Będzie on wykorzystywany do akumulatorów pojazdów elektrycznych, które będą produkowane w USA.
Z kolei Ford, poza działaniem z LG, podpisał nową umowę z SK On na budowę akumulatorów w Kentucky dla zaktualizowanego samochodu dostawczego E-Transit i elektrycznego pickupa F-150 Lightning.
Przeczytaj: Beko zamyka fabrykę w Łodzi. Pracę straci ponad 1100 osób
rp.pl / elekteromobilni.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!