W Niemczech w bazie lotniczej Wunstorf powstaje Wielonarodowa Jednostka Transportu Lotniczego (MNAU). Węgry są pierwszym krajem partnerskim, który włączył się w niemiecki program – poinformował portal bundeswehry w piątek.

Jak poinformowała w piątek bundeswehra na swojej stronie Niemcy i Węgry w bazie Wunstorf utworzyły Wielonarodową Jednostkę Transportu Lotniczego.

Niemieckie federalne ministerstwo obrony umożliwiło swoim siłom powietrznym utworzenie nowego stowarzyszenia transportu lotniczego z międzynarodowym udziałem. Jednostki będą działać w oparciu o międzynarodowe stowarzyszenie transportowe „Multinational Air Transport Unit (MNAU)”.

Zobacz też: Węgry podpisały umowę na zakup 218 wozów bojowych Lynx KF41

Węgry są pierwszym międzynarodowym partnerem Niemiec. „Utworzenie zespołu wdrożeniowego Wielonarodowej Jednostki Transportu Lotniczego to kolejny kamień milowy w międzynarodowym, wojskowym transporcie lotniczym. Wraz z integracją pierwszego oficera technicznego węgierskich sił powietrznych rozpoczyna się współpraca z naszymi węgierskimi partnerami” – mówi generał porucznik Ingo Gerhartz, inspektor sił powietrznych.

Pierwszy węgierski oficer techniczny rozbił obóz w Wunstorf. Obecnie wspiera swoich niemieckich towarzyszy w pracach nad najnowocześniejszym wojskowym samolotem transportowym niemieckich sił powietrznych.

W przyszłości MNAU przeniesie się do bazy lotniczej w Lechfeld. Planowane jest tam umieszczenie dziesięciu A400M w celu utworzenia kolejnej bazy poza Wunstorf. Kraje członkowskie MNAU mają możliwość połączenia swoich potrzeb w zakresie godzin lotu i transportu lotniczego. „To nie tylko chroni klimat, ale także oszczędza znaczne koszty i zasoby” – podaje niemieckie dowództwo

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Celem jest założenie w Lechfeld całkowicie międzynarodowego stowarzyszenia. Członkowie MNAU oprócz personelu będą mogli zintegrować ze stowarzyszeniem własne samoloty A400M. Na przykład niemieckie A400M mogą przewozić personel i materiały z krajów partnerskich i odwrotnie, ale MNAU ma odpowiadać nie tylko za transport lotniczy. Możliwość tankowania samolotów nad Europą Środkową umożliwia wszystkim krajom członkowskim MNAU udział w ćwiczeniach międzynarodowych, takich jak Dni Międzynarodowej Grupy Lotniczej (MAGDAY), bez konieczności spędzania czasu i wysiłku na stacjonowaniu personelu i materiałów na innych lotniskach w okresie ćwiczeń.

Zobacz też: Węgry kupią od USA rakiety za 1 mld dolarów

Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz