Ukraińcy zakupili u czeskiej Skody piętrowe pociągi jeszcze przed Euro 2012. Jednak od dwóch lat nie byli w stanie przeprowadzić podstawowych przeglądów technicznych.
Kilka lat temu Koleje Ukraińskie Ukrzaliznyciazakupiły u czeskiej Skody dwa piętrowe pociągi EJ675 City Elephant do obsługi ruchu przy okazji Euro 2012. Każdy skład składa się sześciu członów. Pociągi zostały zaczęły regularne kursowanie przed Mistrzostwami Europy w 2012 roku, ale w listopadzie 2014 r. zostały odstawione z powodu braku rutynowych przeglądów technicznych.
Teraz, po tym jak Wojciech Balczun został szefem Kolei Ukraińskich, pociągi ponownie są uruchamiane. Pierwszy pociąg wyruszył na trasę w lutym między Charkowem a Kijowem. – Nareszcie wyciągamy z krzaków dalekobieżne Skody. Mówiłem o tym już w pierwszym tygodniu mojej prezesury. Trzymanie takiego pociągu bez ruchu było co najmniej niedbałością, jeśli w ogóle nie powinno być przedmiotem zainteresowania prokuratorów– informuje Wojciech Balczun.
Drugi z czeskich składów przechodzi przeglądy i naprawy. W tym tygodniu specjaliści ze Skody przeprowadzą niezbędne testy. – Służby powinny zapewnić gotowość do ruchu od 1 listopada, ale liczę, że uda się to zrobić w II połowie października– mówi Balczun.
Czytaj również: Plan modernizacji ukraińskiego taboru kolejowego
Jednocześnie podjęto decyzję o wykreśleniu składów ze stanu Południowej Kolei i wpisaniu ich na stan Szybkich Ukraińskich Kolei. – To logiczny krok – firma posiada odpowiedni potencjał techniczny, wykwalifikowany personel i niezbędne doświadczenie w eksploatacji szybkiego taboru– wskazuje Wojciech Balczun.
Oprócz trasy Kijów – Połtawa – Charków składy miałyby kursować w relacji Kijów – Winnica – Chmielnicki – Tarnopol – Lwów. – W tej chwili mamy już dobre połączenie Kijów – Lwów. Pociąg jedzie 4 godz. 55 minut i ma minimalną liczbę przystanków– mówi Balczun. Według założeń Skody miałyby zatrzymywać się na trasie w większych miejscowościach i dowozić ich do szybkiego połączenia.
Skody pozwolą uwolnić 18 wagonów obecnie obsługujących trasy do Charkowa i Lwowa. Zostaną one skierowane do obsługi nowego szybkiego połączenia Kijów – Chersoń.
Czytaj również: Pesa weźmie udział w modernizacji ukraińskich kolei
kresy.pl/ rynek-kolejowy.pl/ slovoidilo.ua
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!