Wyławianie i pokazywanie najpiękniejszych kibicek stało się już tradycją realizatorów przekazów telewizyjny z wielkich turniejów piłkarskich. Już wkrótce może się to skończyć.

Lewicowa organizacja Football Association Against Racism in Europe (FARE) po latach walki z prawdziwym lub domniemanym rasizmem na trybunach orzekła, że na obecnym mundialu w Rosji największym problemem okazuje się „seksizm”. Termin ten, ukuty przez kręgi lewicowe i feministyczne używany jest dla określenia zachowań mających dyskryminować i poniżać kobiety. FARE uznała, że taki charakter ma pokazywanie przez kamerzystów najpiękniejszych kobiet kibicujących piłkarzom na trybunach i podała 30 takich „seksistowskich” przypadków. Jakich dokładnie – nie podano do publicznej informacji.

Podobnie jak w przeszłości, także i tym razem FARE udało się wywrzeć presję na światową federację piłkarską. Szef wydziału FIFA zajmującego się walką z dyskryminacją Federico Addiechi oświadczył, że „rozmawialiśmy z kilkoma nadawcami telewizyjnymi w tej kwestii”. Nadawcy telewizyjni zostali zobowiązanie przez FIFA do tego aby nie wykonywali więcej zbliżeń na atrakcyjne kobiety znajdujące się na trybunach. „To będzie jeden z kierunków działań jakie będziemy podejmowali w przyszłości” – zaznaczył Addiechi.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

W czasie rosyjskiego mundialu nie zabrakło jednak kar za standardowe „przewinienia” definiowane przez FIFA. Polski Związek Piłki Nożnej musiał zapłacić karę w wysokości 10 tys. franków szwajcarskich za wywieszenie przez polskich kibiców flagi na której znalazł się symbol „Miecza Chrobrego”.

bbc.com/kresy.pl

Oceń ten artykuł




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz