Urząd Transportu Kolejowego wydał licencję przewoźnika dla spółki Ukrainian Railways Cargo Poland, która należy do państwowego przedsiębiorstwa Ukrzaliznytsia.
Przedsiębiorstwo Ukrzaliznytsia, które jest właścicielem spółki Ukrainian Railways Cargo Poland poinformowało w czwartek, że firma uzyskała możliwość pełnego wejścia na europejski rynek kolejowych przewozów towarowych. Odpowiednią licencję wydał polski Urząd Transportu Kolejowego. Spółka Ukrainian Railways Cargo Poland została zarejestrowana 30 czerwca 2023 r.
📣 Ukrainian Railways Cargo Poland received the opportunity to fully enter the European market of railway freight transportation. The relevant railway carrier license was granted by the Polish Railway Transport Authority.
The company will concentrate on increasing the… pic.twitter.com/xPbGdBvhYH
— Ukrainian railways || Укрзалізниця (@Ukrzaliznytsia) June 27, 2024
Prezes zarządu Ukrzaliznytsia Jewhen Liaszczenko powiedział, że firma systematycznie kontynuuje prace nas europejską integracją kolei i rozwojem usług międzynarodowych. Zaznaczył, że uzyskanie licencji jest kolejnym krokiem do stworzenia pełnoprawnego międzynarodowego operatora kolejowego.
„Kontynuujemy systematyczne prace nad europejską integracją kolei i rozwojem usług międzynarodowych. Uzyskanie licencji to kolejny krok na drodze do stworzenia pełnoprawnego międzynarodowego operatora kolejowego, który będzie mógł zaoferować swoim klientom jednolitą usługę transportu transgranicznego. Pracujemy także nad rozwojem i koordynacją nowych tras międzynarodowych” – Jewhen Liaszczenko.
Ukrzaliznytsia planuje, że Ukrainian Railways Cargo Poland już w pierwszym etapie swojej działalności jako przewoźnika skoncentruje się na zwiększeniu wolumenu przewozów przez ukraińsko-polskie przejścia graniczne. Jak zaznacza firma, w ten sposób polscy i ukraińscy spedytorzy otrzymają usługę transportu „od drzwi do drzwi” od jednego operatora, bez konieczności zawierania szeregu umów z różnymi firmami.
Czytaj: PKP Cargo odstawi 30 proc. pracowników na tzw. postojowy
Spółka planuje również w przyszłości eksploatację taboru o rozstawie torów zarówno 1435 jak i 1520 mm, co ma umożliwić sprawną pracę na wszystkich przejściach granicznych z Polską. Oczekuje się, że w przyszłym roku Ukrainian Railways Cargo Poland rozpoczną świadczenie pełnoprawnych, kompleksowych usług transportowych.
uz.gov.ua/Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!