Redakcja jednego z programów radiowych emitowanego przez publicznego nadawcę BBC zamieściła ogłoszenie z ofertą praktyk zaznaczając, że nie jest skierowana do białych.

Redakcja „Rzeczpospolitej” zamieszcza wpis jaki na twitterze opublikowała redaktor audycji Newsbeat nadawanego na radiowym programie 1 BBC. Oferując praktyki zawodowe w redakcji, autor wpisu z 17 stycznia zaznacza, że jego oferta jest skierowana do „kandydatów czarnoskórych, Azjatów i nie-białych przedstawicieli mniejszości etnicznych”.

 

Audycja Newsbeat jest skierowana do młodych słuchaczy w wieku 16-25 lat. W innym ogłoszeniu jej redaktorzy tłumaczą swój rasizm chęcią uzyskania „innej perspektywy”. Praktyki mają obejmować pracę przy realizacji emisji, redagowanie strony internetowej i obsługę kont na portalach społecznościowych.

„Rzeczpospolita” przypomina, że to nie pierwsze rasistowskie ogłoszenie ze strony BBC. W listopadzie zeszłego roku nadawca oferował praktyki, wykluczając białych, w swojej redakcji radiowej, dziale depeszowym, serwisie internetowym i zespole wydawców.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Gazeta „Daily Mail” cytuje na swoim portalu krytyczne uwagi deputowanego Izby Gmin z ramienia Partii Konserwatywnej Andrew Bridgena, który określa wymierzony w białych rasizm jako „pozytywną dyskryminację” choć stwierdza, że w Wielkiej Brytanii każdy rodzaj dyskryminacji jest zakazany przez prawo. Dodaje przy tym, że „wszelkie dane wskazują, że tymi, którzy najbardziej potrzebują wsparcia i najbardziej trudzą się w naszym systemie edukacji są biali chłopcy z ubogiego środowiska”.

twitter.com/rp.pl/dailymail.co.uk

Oceń ten artykuł




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz