Sieć restauracji McDonald’s odwołała kampanię reklamową, którą promowała hasłem kojarzącym się z wydarzeniami „Krwawej Niedzieli”. – podało w czwartek BBC.

Kampania przygotowana w związku z tzw. Halloween była prowadzona w Portugalii pod hasłem „Sundae Bloody Sundae”. Reklamowano w ten sposób „krwawy” deser lodowy (sundae), jednak wywołało to oczywiste skojarzenia z „Bloody Sunday” czyli „Krwawą Niedzielą”.

Jak pisze BBC, kampania wywołała oburzenie, gdy zdjęcia reklam pojawiły się w sieci. Anglojęzycznym internautom „Krwawa Niedziela” kojarzy się przede wszystkim z wydarzeniami z 30 stycznia 1972 roku w Londonderry w Irlandii Północnej, gdy brytyjscy żołnierze zastrzelili 13 uczestników irlandzkiej demonstracji.

Gdy wybuchł skandal, McDonald’s oświadczył, że kampania nie miała kojarzyć się żadnym historycznym wydarzeniem. „Szczerze przepraszamy za jakąkolwiek obrazę, bądź ból, które mogły zostać przez to spowodowane” – oświadczyła rzeczniczka portugalskiego oddziału firmy. Przedstawicielka McDonaldsa wyjaśniła, że kampania były związana z tzw. Halloween i została odwołana.

BBC przypomniało, że do podobnego skandalu doszło w 2013 roku, gdy jeden z londyńskich barów wprowadził do swojego menu nazywający się podobnie deser. „Sundae Bloody Sundae cocktail” był podawany razem z plastikowym żołnierzem.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

CZYTAJ TAKŻE: 11 lipca – 76. rocznica „Krwawej Niedzieli” na Wołyniu

Kresy.pl / bbc.com

Czytaj kolejny artykuł
1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz