Sieć restauracji McDonald’s odwołała kampanię reklamową, którą promowała hasłem kojarzącym się z wydarzeniami „Krwawej Niedzieli”. – podało w czwartek BBC.

Kampania przygotowana w związku z tzw. Halloween była prowadzona w Portugalii pod hasłem „Sundae Bloody Sundae”. Reklamowano w ten sposób „krwawy” deser lodowy (sundae), jednak wywołało to oczywiste skojarzenia z „Bloody Sunday” czyli „Krwawą Niedzielą”.

Jak pisze BBC, kampania wywołała oburzenie, gdy zdjęcia reklam pojawiły się w sieci. Anglojęzycznym internautom „Krwawa Niedziela” kojarzy się przede wszystkim z wydarzeniami z 30 stycznia 1972 roku w Londonderry w Irlandii Północnej, gdy brytyjscy żołnierze zastrzelili 13 uczestników irlandzkiej demonstracji.

Gdy wybuchł skandal, McDonald’s oświadczył, że kampania nie miała kojarzyć się żadnym historycznym wydarzeniem. „Szczerze przepraszamy za jakąkolwiek obrazę, bądź ból, które mogły zostać przez to spowodowane” – oświadczyła rzeczniczka portugalskiego oddziału firmy. Przedstawicielka McDonaldsa wyjaśniła, że kampania były związana z tzw. Halloween i została odwołana.

BBC przypomniało, że do podobnego skandalu doszło w 2013 roku, gdy jeden z londyńskich barów wprowadził do swojego menu nazywający się podobnie deser. „Sundae Bloody Sundae cocktail” był podawany razem z plastikowym żołnierzem.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: 11 lipca – 76. rocznica „Krwawej Niedzieli” na Wołyniu

Kresy.pl / bbc.com




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz