PKN Orlen ogłosił plan promocji swojej marki na rynkach w Niemczech, Czechach i na Słowacji. „Mamy prawo pokazać, że jesteśmy wspaniałą polską marką, która buduje siłę całej gospodarki” – podkreśla prezes Orlenu, Daniel Obajtek.

Orlen zapowiedział, że do 2023 roku jego logotyp pojawi się na wszystkich zagranicznych stacjach koncernu. Obecnie, 584 stacji Orlenu w Niemczech działa pod logo „Star”, a w Czechach i na Słowacji jako „Benzina”. Po zmiana, obok tych logotypów pojawią się również logotypy Orlenu.

Czytaj także: Orlen wchodzi na Słowację

O planach koncernu poinformował we wtorek podczas Kongresu 590 jego szef, Daniel Obajtek, cytowany przez portal Money.pl:

– Podjęliśmy bardzo ważną i odważną decyzję. Od tego roku zaczynamy cobranding – poza granicami kraju pojawią się obie nazwy i własna marki i Orlen. W ciągu 3 lat proces będzie zakończony. Mamy prawo do dumy. Mamy prawo pokazać, że jesteśmy wspaniałą polską marką, która buduje siłę całej gospodarki.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

Jak tłumaczyła w rozmowie z Money.pl Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, eksperci oceniają rebranding stacji z CPN na Orlen jako bardzo udany. – Chcielibyśmy z tą dobrą zmianą pojawić się też na międzynarodowych rynkach – powiedziała. Dodała też, że logo Orlenu jeszcze w październiku zacznie pojawiać się na dystrybutorach, pylonach i wyświetlaczach multimedialnych na stacjach Benzina i Star. Z kolei w komunikacji sponsorskiej i spotach telewizyjnych pojawi się informacja o tym, że marki należą do grupy Orlen. Według Klareckiej, cały proces ma być finansowy ze wzrostu przychodów ze sprzedaży na rynkach czeskim i niemieckim.

Obajtek zaznaczał, że Orlen jest „najcenniejszą polską marką”, wycenianą na 5 mld zł. – Bardzo mocno inwestujemy i rozwijamy firmę. Jesteśmy dla państwa firmą strategiczną, ale też firmą oddziałującą na tę część Europy. Także poprzez bardzo silną sprzedaż detaliczną – powiedział.

Według podanych przez niego wyników spółki, w pierwszym półroczu 2018 r. wartość sprzedaży detalicznej Orlenu wyniosła to 900 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie tego roku – już 1,3 mld zł. Podkreślił, że w ciągu 2 lat Orlen zwiększył liczbę swoich stacji w Polsce o 90, a kolejne 200 zostało zmodernizowanych.

– Planujemy teraz ekspansję na rynku słowackim, gdzie mamy 20 proc. rynku hurtowego i musimy zwiększać liczbę stacji i rozpoznawalność, choćby poprzez inwestycje w sport – przypomniał Obajtek.

Proces ten, zgodnie z zapowiedziami, ma być prowadzony tak, by szanować lokalne zwyczaje konsumentów: nie stracić obecnych klientów, pozyskując przy tym nowych.

money.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz