Zerwano umowę z polsko-ukraińskim konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING na budowę odcinka ekspresowej zakopianki Lubień-Naprawa. Kierowcy mogą jeździć po jednej nitce tego odcinka. “Mobilizacja wykonawcy nie wskazuje na możliwość zakończenia budowy” – poinformowała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Umowa z polsko-ukraińskim konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING na budowę odcinka ekspresowej zakopianki Lubień-Naprawa została zerwana – poinformowała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Kierowcy mogą jeździć po jednej nitce tego odcinka. “Mobilizacja wykonawcy nie wskazuje na możliwość zakończenia budowy” – czytamy.
“Mobilizacja wykonawcy (konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING) nie wskazuje na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień – Naprawa w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r. Pomimo licznych działań podjętych przez GDDKiA w celu zmobilizowania wykonawcy do realizacji kontraktu zgodnie z umową nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie. Nic nie wskazuje także na zmianę tej sytuacji. Wobec tych faktów 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstępuje od umowy z wykonawcą odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa” – czytamy w komunikacie Dyrekcji.
Po zakończeniu okresu zimowego, który trwał do 15 marca, wykonawca, polsko-ukraińskie konsorcjum nie wznowiło prac na budowie w pełnym zakresie z powodu swoich problemów finansowych. Wykonawca nie posiada odpowiedniej liczby jednostek sprzętu, pracowników i środków do kontynuacji robót.
Czytamy, że o GDDKiA zaczęli się zgłaszać podwykonawcy z prośbami o pomoc. Nie otrzymywali oni od wykonawcy wynagrodzenia za wykonaną pracę lub zrealizowane usługi na budowie drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa.
“Dowiedzieliśmy się, że niektórym podwykonawcom konsorcjum przestało płacić już w 2019 r. W tej trudniej sytuacji GDDKiA uruchomiła bezpośrednie wypłaty poszkodowanym podwykonawcom. Do 17 lipca 2020 r. wypłacono im ok. 20 mln zł. Niezależnie od faktu odstąpienia od umowy z wykonawcą, nie pozostawiamy podwykonawców samych sobie. GDDKiA przyjmuje i rozlicza kolejne wnioski składane przez podwykonawców o wypłatę należnych pieniędzy. Może tu chodzić o kwotę nawet 23 mln zł” – napisano w komunikacie.
Z powodu nieprawidłowego wykonywania obowiązków, które wynikają z podpisanej umowy, GDDKiA naliczyła konsorcjum kary. Do tej pory obejmują one kwotę 27 mln zł. Kwota nie zamyka wszystkich roszczeń GDDKiA w stosunku do wykonawcy.
Ogłoszenie przetargu na dokończenie prawej jezdni planowane jest na koniec wakacji, aby jesienią przyszłego roku mogli nią już jeździć kierowcy. Lewa jezdnia budowanej S7 na odcinku Lubień-Naprawa została ukończona i ruch odbywa się po niej w dwóch kierunkach od 20 grudnia 2019 r.
Zobacz także: GDDKiA: Do końca roku w realizacji znajdzie się 267,4 km trasy Via Carpatia
gddkia.gov.pl / kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!