TVN musi teraz zapłacić karę za reklamę wina Jacob’s Creek.
TVN puściło reklamę 27 grudnia 2014 w trakcie emisji „Ojca Chrzestnego”. Reklama australijskiego wina miała być tak naprawdę reklamą wydarzenia- organizowanych przez firmę Dobry Wybór Dni Australii.
KRRiT stwierdziła jednak, że konstrukcja analizowanych fragmentów przekazu jest charakterystyczna dla reklam. Prezentowane obrazy miały na celu wywołanie u odbiorcy pozytywnego skojarzenia z prezentowanym produktem i zachęcenie go do nabycia, co należy uznać za właściwe reklamie.
TVN naruszył art. 16b ust.1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji, który zakazuje nadawania reklam alkoholi za wyjątkiem piwa. Stacja musi teraz zapłacić 60 tysięcy złotych kary.
Wirtualnemedia/KRESY.PL
“60 tysięcy złotych kary” – TVN juz sie nie podniesie… za minutę reklamy potrafia wziąść coś koło tego, a w niektóre dni i więcej.