Dyrekcja sieci hipermarketów przeprosiła już za niestosowne odniesienia do Wielkiego Piątku w reklamie piwa i cydru.

Z okazji Świąt Wielkiej Nocy Tesco wystartowało w Wielkiej Brytanii z kampanią reklamową mającą promować piwa i cydry z etykietą sieci. Ogłoszenia reklamowe zostały wydrukowane w tym tygodniu w kilku gazetach i spowodowały duże kontrowersje wśród chrześcijańskim z powodu sloganu jakim sieć supermarketów chciała promować alkohol. Hasło kampanii Tesco brzmi: Great offers on Beer and cider. Good Friday just got better, co można przetłumaczyć jako Świetne oferty piwa i cydru. Wielki Piątek właśnie stał się większy. Nawiązania do Wielkiego Piątku wywołały oburzenie, ponieważ jest to dzień w którym chrześcijanie obchodzą pamiątkę ukrzyżowania Jezusa Chrystusa. Wiernych obowiązuje dzisiaj post ścisły, obejmujący m. in. powstrzymanie się od spożywania mięsa i picia alkoholu.

Kierownictwo Tesco wygłosiło publiczne przeprosiny skierowane do wszystkich chrześcijan. Obiecało również, całkowite wycofanie reklamy. Jesteśmy świadomi tego, że Wielkanoc jest ważnym okresem w roku dla naszych klientów. Nie chcieliśmy nikogo obrazić i przepraszamy tych, którzy poczuli się dotknięci reklamą – oświadczył rzecznik Tesco podczas rozmowy z BBC.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Merkel: brońmy chrześcijańskiej tradycji poprzez śpiewanie kolęd 

Sprawa z kampanią reklamową Tesco nie jest jedyną, która wywołała kontrowersje przed tegorocznymi Świętami Wielkiej Nocy. Wcześniej koncern produkujący słodycze Cadbury i organizacja zajmująca się ochroną zabytków i przyrody National Trust wyrzuciły słowo „Easter” (Wielkanoc) z komunikacji zorganizowanego przez siebie tradycyjnego wielkanocnego polowania na jajka.

kresy.pl / rp.pl / bbc.com

Reklama



0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz