Urząd Miasta Krakowa przedstawił dziennikarzom raport na temat wpływów finansowych jakie dla lokalnej gospodarki zapewnili turyści.

Władze miejskie Krakowa po raz pierwszy dokonały kompleksowego podliczenia wszystkich wpływów jakie Kraków i jego mieszkańcy zawdzięczają ruchowi turystycznemu. Dane opublikował portal Bankier.pl. Zwiedzający zapewnili w 2016 roku miastu królewskiemu zastrzyk finansowy na poziomie 5,5 miliarda złotych.

Według obliczeń udział wartości wszystkich usług zapewnionych turystom zapewnił 8% całego produktu brutto z terenu Krakowa. Sektor turystyczny zatrudniał przy tym, aż 10% wszystkich pracujących na terenie miasta. „Po uwzględnieniu efektów pośrednich i indukowanych wielkość zatrudnienia w branży turystycznej w Krakowie szacowana jest na poziomie całkowitym 40 551,83 pracowników” – odnotowuje Bankier.pl. Ich zarobki stanowiły  7,5 proc. (873 489 071 zł) łącznej wartości zarobków wszystkich pracujących.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Wśród gości Krakowa suma przeciętnych wydatków gości z Polski wynosiła 306 zł, a turystów zagranicznych 914 zł na osobę. Według raportu swój efekt ekonomiczny miały także Światowe Dni Młodzieży. „Wartość skorygowana PKB wygenerowana przez ŚDM Kraków 2016 wyniosła 1,35 proc. (862,84 mln zł)” – przytacza portal.  Sami pielgrzymi zostawili w Krakowie 472 mln zł.

bankier.pl/kresy.pl

Oceń ten artykuł




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz