Drożyzna na Litwie powoduje, że mieszkańcy tego kraju chętnie przyjeżdżają do Polski na zakupy. Kwoty jakie wydają w polskich sklepach rosną.

Obywatele Litwy w 2018 roku wydali w polskich sklepach 366 mln euro, jak twierdzi Główny Urząd Statystyczny. Jego dane cytuje portal L24.lt za litewską agencją informacyjną BNS. Oznacza to, że wartość towarów jakie kupili w Polsce mieszkańcy Litwy wzrosła o 5% w porównaniu do roku 2017.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

W ubiegłym roku Litwini odwiedzili Polskę 5,7 mln razy. W ostatnim kwartale 2018 roku podczas jednego pobytu w Polsce mieszkaniec Litwy wydał średnio około 120 euro, pisze L24.lt. Przybysze z sąsiedniego kraju najchętniej kupują w Polsce materiały remontowo-budowlane, sprzęt AGD, a także części samochodowe. 11,9% wartości zakupów obywateli Litwy stanowiły produkty żywnościowe, a 2% alkohol.

„Obywatele Litwy na zakupy do Polski wyjeżdżają z powodu niskich zarobków i o wiele tańszych cen na artykuły spożywcze. Dla przykładu masło na Litwie jest droższe o dwa, a nawet trzy razy. Polskie produkty żywnościowe sprzedawane na Litwie są tańsze od tych litewskich” – tłumaczy naszemu portalowi Tomasz Pieszko, mieszkaniec Jaszun na Wieleńszczyźnie. Jak opisuje – „Jednym samochodem jadą dwie rodziny i najczęściej jest załadowywany cały samochód”.

Czytaj także: Polska posłanka z Litwy pokazała jak państwo litewskie nie wywiązuje się z traktatu polsko-litewskiego

l24.lt/kresy.pl

 

Obywatele Litwy kupują w Polsce coraz więcej
5 (100%) 9 głosów.




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz