Ostatnia z działających w Wielkopolsce fabryk porcelany – zakład z Chodzieży zostanie zamknięta. Pracę straci 140 pracowników, choć kiedyś było ich znacznie więcej.

Zakład ma zakończyć produkcję w czerwcu 2020 r. Działał od 1852 roku. Produkty z Chodzieży przez lata były jedną z dwóch słynnych marek porcelanowych z Polski, obok tych wytwarzanych przez fabrykę w Ćmielowie. Ta ostatnia, należąca do tej samej spółki co zakład w Chodzieży – Polskiej Grupy Porcelanowej nadal prowadzi działalność.  Spółka twierdzi, że starała się „stawić czoła rosnącym wyzwaniom” ale dokonała zmian strukturalnych co według niej „pozwoli na bardziej optymalne wykorzystanie zasobów i mocy produkcyjnych”

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Jak podał w środę portal Business Insider jeszcze w kwietniu 2019 r. zakład w Chodzieży zatrudniał około 400 osób, ale w maju większość pracowników została zwolniona. Obecnie pracuje tam mniej niż 140 osób i one także stracą zajęcie. Zwalniani robotnicy mają otrzymywać wypowiedzenie z trzymiesięcznym terminem.

Wśród najsłynniejszych zestawów porcelany z Chodzieży wymieniane są m.in. „Iwona”, „Wenus” i „Miłość Wenecka” – relacjonuje Business Insider. Produkowała głównie filiżanki i talerze. Marka była jedną z najlepiej rozpoznawalnych także poza granicami Polski.

Fakt, że tyle osób zasili „szeregi bezrobotnych” wywołał już zaniepokojenie władz powiatu chodzieskiego.

Czytaj także: W zakładach mięsnych w Pszczynie i Goczałkowicach strajkowali Ukraińcy

businessinsider.com/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz