Niezależne białoruskie media apelują o przesyłanie życzeń dla Alesia Bialackiego. Ten znany obrońca praw człowieka obchodzi dziś 51. urodziny. To trzecie urodziny z rzędu, które spędza w celi kolonii karnej czy aresztu.
Partia Zjednoczenie Narodowe "Wszystko dla Łotwy" (NA) może zostać pozbawiona finansowania z budżetu państwa a nawet zmuszona do zwrotu już przyznanych środków finansowych.
Biuro ds. Zapobiegania i Zwalczania Korupcji Łotwy (BPBC) twierdzi, że w 2022 r. Zjednoczenie
Narodowe przekroczyło limit wydatków budżetowych na kampanię polityczną o 210 673 euro. Przygotowywana jest decyzja o zwróceniu tej
kwoty państwu. Za to naruszenie partii grozi także roczna utrata subwencji, jak partie łotewskie otrzymują zgodnie z miejscowymi
regulacjami. Narodowo-populistyczna partia ma zgodnie z nimi prawo do otrzymywania w bieżącej kadencji 752 tys. euro rocznie, podał
w czwartek portal Latvija Zinas.
Sama partia już odrzuciła wniosek Biura ds. Zapobiegania i Zwalczania Korupcji. Natomiast jego szefowa Amilia Raituma powiedziała dziennikarzowi, że sprawa zostanie rozstrzygnięta jeszcze przed lipcem, kiedy powinno nastąpić kolejne przekazanie partiom subwencji budżetowej.
Ponad 600 prób nielegalnego przedostania się z Białorusi do Polski odnotowano 15 i 16 maja. Od kilku tygodni obserwowany jest wzmożony napór na polską granicę ze strony nielegalnych imigrantów.
"15-16.05 na granicy z Białorusią odnotowano 605 próby nielegalnego przedostania się do Polski. Za pomocnictwo zatrzymano 6 osób. Funkcjonariusze udzielili pomocy 3 cudzoziemcom. W kierunku polskich patroli rzucano konarami i kamieniami" - poinformowała Straż Graniczna na portalu X.
15-16.05 na granicy z 🇧🇾 odnotowano 6⃣0⃣4⃣ próby nielegalnego przedostania się do 🇵🇱. Za pomocnictwo zatrzymano 6⃣ osób. Funkcjonariusze udzielili pomocy 3⃣ cudzoziemcom. W kierunku 🇵🇱 patroli rzucano konarami i kamieniami. pic.twitter.com/qOxmMPM1XU
Liczba lotów bojowych myśliwców NATO mających na celu przechwycenie rosyjskich samolotów wojskowych w rejonie Morza Bałtyckiego w pierwszym kwartale 2024 roku wzrosła o 20–25%. (more…)
Strona ormiańska kontynuuje uzgadnianie wyznaczenia w terenie granicy z Azerbejdżanem przystając na ustępstwa terytorialne wobec wschodniego sąsiada.
W dniu 15 maja odbyło się dziewiąte posiedzenie Państwowej Komisji ds. wytyczenia granicy między Republiką Azerbejdżanu a Republiką Armenii oraz Komisji ds. rozgraniczenia granicy państwowej i kwestii bezpieczeństwa granicy między Republiką Azerbejdżanu a Republiką Armenii pod przewodnictwem azerbejdżańskiego wicepremiera Szahina Mustafajewa i wicepremiera Armenii Mhera Grigoriana. Posiedzenie odbyło się na, podaje News.az.
Komisje omówiły prace wykonane zgodnie z protokołem z ósmego posiedzenia z dnia 19 kwietnia 2024 r.
oraz w celu wytyczenia w terenie granicy.
Organizacja Narodów Zjednoczonych informuje, że jeden z jej pracowników zginął, a drugi został ranny, w izraelskim ataku na oznakowane auto ONZ w Strefie Gazy. Auto miało zostać ostrzelane przez izraelski czołg.
Zdarzenie miało miejsce w poniedziałek. Ofiara to 46-letni emerytowany pułkownik z Indii Waibhav Anil Kale. Ranna została też pracowniczka ONZ z Jordanii Yara Dababneh. ONZ podaje, że w momencie uderzenia pracownicy podróżowali oznakowanym samochodem szpitala w pobliżu Rafah.
To pierwszy zagraniczny pracownik ONZ, który stracił życie podczas obecnej wojny w Strefie Gazy. Planowane ruchy pojazdu, którym się poruszał, miały zostać z wyprzedzeniem przekazane władzom izraelskim.
Nie powstanie terminal zbożowy w Gdańsku, nie powstanie też terminal zbożowy w Gdyni. W ostatnim półroczu ogłoszono dwa przetargi i oba zostały odwołane z tajemniczych przyczyn. Czy chodzi o zakulisowe zagrywki czy przekazanie terminali w ręce państwowego gracza, i tak wygrywają Niemcy - informuje "Rzeczpospolita".
W marcu odwołano - rozstrzygnięty już - przetarg na dzierżawę działki pod terminal zbożowy w Gdyni. W mijającym tygodniu odwołano także bez podania przyczyn przetarg na najem działki, gdzie miał powstać agroteminal głębokowodny.
Uruchomienie terminali umożliwiłoby dostęp do polskich nabrzeży największym na świecie masowcom, a w efekcie zmniejszyłoby koszty transportu i zwiększyłoby atrakcyjność polskiego eksportu.
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!