Wprowadzone przez rząd Donalda Tuska zmiany legislacyjne blokują budowę nowych magazynów w Polsce – alarmuje Obserwator Logistyczny. Polski Związek Firm Deweloperskich (PZFD) domaga się odkręcenia zmian.

Jak opisywał w tym tygodniu portal Obserwator Logistyczny, nowa ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przewiduje, że do 2025 roku studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego mają zostać zastąpione planami ogólnymi.

Będą to kluczowe dokumenty przy uchwalaniu miejscowych planów. W ich ramach pojawią się obszary uzupełnienia zabudowy (OUZ). Z listy inwestycji, które mogą korzystać z tej procedury, wykreślono jednak magazyny.

“Podczas konsultacji publicznych wszystko wyglądało pięknie. Do listy inwestycji, wokół których wyznacza się OUZ, dodano magazyny i wszystko było już ustalone. Jednak kilka dni temu, tuż po zakończeniu konsultacji, rząd wykreślił je bez podania jakiegokolwiek uzasadnienia. Na liście pozostały jedynie budynki przemysłowe, handlowo-usługowe, biurowe, szpitale, placówki edukacyjne i sportowe, oraz inne budynki niemieszkalne, ale nie magazyny” – wskazuje Obserwator Logistyczny.

“Przez swoje działania nowy rząd de facto zablokował budowę nowych magazynów w Polsce” – dodaje serwis.

“To naruszenie zasad prawidłowości i transparentności procesu legislacyjnego w sprawach gospodarczych, które w swojej właściwości ma Ministerstwo Rozwoju i Technologii” – podkreśla Michał Leszczyński, prawnik w Polskim Związku Firm Deweloperskich.

Zobacz: Nie powstaną terminale zbożowe w Gdańsku i Gdyni. “Wygrywają Niemcy”

Czytaj także: 6 lat opóźnienia w budowie polskiej elektrowni atomowej? Burza po słowach minister

PZFD alarmuje, że selektywne ograniczenie typów zabudowy, wokół których można wyznaczać OUZ, to jawna ingerencja w przepisy ustawy, co może prowadzić do nierównego traktowania inwestorów. Związek ostrzega, że wprowadzone “na ostatnią chwilę” zmiany mogą zatrzymać rozwój kluczowych projektów inwestycyjnych w naszym kraju.

“Zdaniem Leszczyńskiego wyłączenie inwestycji logistycznych z OUZ jest kontrowersyjne zwłaszcza teraz, gdy znaczenie tej branży dla polskiej gospodarki rośnie. Właściwym jest więc pytanie, czy nowy rząd celowo zablokował budowę nowych magazynów, czy to po prostu klasyczna niekompetencja i bubel prawny” – zastanawia się Obserwator Logistyczny.

Przeczytaj: PKP Cargo odstawi 30 proc. pracowników na tzw. postojowy

Zobacz także: Znany przeciwnik budowy CPK chce przeprowadzić jeden z audytów za blisko milion zł

obserwatorlogistyczny.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply