Axel Springer oddaje szwajcarskiej grupie Ringier całość działalności w większości państw Europy Środkowej i Wschodniej, wyjątkiem jest Polska. Koncern zamierza skupić się na polskim rynku. Ringier Axel Springer Polska posiada ponad 20 marek wydawniczych i internetowych, m.in. dzienniki „Fakt” i „Przegląd Sportowy, tygodnik „Newsweek” oraz serwis Onet.pl.

W środę koncern wydawniczy Axel Springer oraz szwajcarska grupa Ringier ogłosiły zmiany w spółce joint venture w Europie Środkowej i Wschodniej. Na Węgrzech, Słowacji, w Serbii oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii, Szwajcarzy przejmą całość działalności spółki. Axel Springer, nadal we współpracy z Ringierem, planuje skupić się na polskim rynku – zwraca uwagę „Deutsche Welle”. W Polsce ma działać nadal joint venture Ringier Axel Springer.

„Inwestycyjny punkt ciężkości w segmencie News Media znajduje się w Niemczech, USA i w Polsce. Odpowiednio do tego odnoszące sukcesy joint venture pomiędzy spółkami Ringier i Axel Spriger w Polsce zostaje zachowane bez zmian” – napisano w środowym komunikacie obu firm.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia

Zobacz także: Niemieccy dziennikarze proszą KE, aby zajęła się rynkiem prasy w Polsce. Powód – zapowiedź przejęcia Polska Press przez PKN Orlen

„Firma będzie się koncentrować na inwestycjach w ramach segmentu News Media” – podkreślono.

Ringier Axel Springer Polska posiada ponad 20 marek wydawniczych i internetowych, m.in. dzienniki „Fakt” i „Przegląd Sportowy, tygodnik „Newsweek” oraz serwis Onet.pl. Dyrektorem zarządzającym spółki w Polsce pozostanie Mark Dekan.

Ringier Axel Springer Media AG została założona w lipcu 2010 r.

ringieraxelspringer.pl / dw.com / Kresy.pl

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz