Brytyjskie władze od dłuższego czasu oskarżają Rosję o wyborcze ingerencje za pomocą mediów społecznościowych, m.in w trakcie referendum na temat Brexitu.

Juniper Downs, odpowiedzialny za globalną politykę publiczną YouTube, powiedział wczoraj przed brytyjską Komisją ds. Cyfryzacji, Mediów, Kultury i Sportu, że dział Google’a stwierdził, że nie ma „dowodów na rosyjską ingerencję w referendum w sprawie Brexitu”.

Choć władze Wielkiej Brytanii twierdzą, że nie widziały żadnych dowodów na to, że Rosja ingerowała w trakcie brytyjskich wyborów, premier Theresa May oskarżyła Rosję o szerzyenie fake newsów i przerobionych zdjęć, próbując zasiać niezgodę i podkopać Zachód.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

„New York Times” informuje, że reprezentant Facebooka powiedział wczoraj podczas przesłuchania, że brytyjska państwowa komisja wyborcza poprosiła firmę o zbadanie, czy rosyjskie fałszywe informacje zostały rozpowszechnione za pośrednictwem Facebooka w związku z referendum w sprawie Brexitu.

„Milner powiedział, że Facebook przekazał Komisji pewne informacje pod koniec zeszłego roku, ale agencja uznała, że praca firmy była niewystarczająca, więc Facebook obecnie ‚wykona dodatkową pracę’, która zostanie zakończona do końca lutego” – informuje NYT.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Wielka Brytania: Oszczędności dzięki Brexitowi będą większe niż 350 milionów funtów na tydzień

Kresy.pl / New York Times




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz