Ukraińscy oligarchowie i biznesmeni wylatują z Ukrainy lotami czarterowymi, tylko w niedzielę z Kijowa wystartowało około 20 samolotów czarterowych i prywatnych – poinformowała Ukraińska Prawda.

Jak poinformował portal Ukraińska Prawda, ukraińscy oligarchowie i biznesmeni wylatują z Ukrainy lotami czarterowymi, tylko w niedzielę z Kijowa wystartowało około 20 samolotów czarterowych i prywatnych.

Takiej liczby czarterów nie było w ciągu 6 lat obserwacji.

Wśród czarterów i prywatnych odrzutowców, które w niedzielę opuściły Ukrainę, znalazły się maszyny Rinata Achmetowa (najbogatszy Ukrainiec, właściciel Szachtara Donieck) i Borysa Kołesnikowa (właściciel klubu hokejowego Donbas Donieck).

Później Kołesnikow w komentarzu dla portalu zaznaczył, że jest w Kijowie i nigdzie się nie wybiera. Według niego samolot poleciał do Pragi na konserwację.

Prywatny samolot dla 50 osób zamówił także milioner Igor Abramowicz.

Jednocześnie, według Ukraińskiej Prawdy, przynajmniej jeden z samolotów Achmetowa wystartował z Ukrainy w niedzielę, sam oligarcha opuścił kraj 30 stycznia lotem do Zurychu. Biznesmen, poseł Wadym Nowynski opuścił Ukrainę 10 lutego lotem Kijów-Monachium. 13 lutego biznesmeni Andrij Stawnicer i Wadym Niestierenko wylecieli z Ukrainy, dzień wcześniej, 12 lutego, Ukrainę odpuścili Wadym Stolar i Wasyl Chmielnicki.

Służba prasowa Stawnicera poinformowała portal, że poleciał w podróż służbową i wróci na Ukrainę.

Rzecznicy Chmielnickiego poinformowali, że ta trasa została zaplanowana z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, a dzieci Chmielnickiego pozostają na Ukrainie.

Warto dodać, że w poniedziałek 14 lutego największe międzynarodowe towarzystwa ubezpieczeniowe wycofają gwarancje dla linii lotniczych latających nad Ukrainą. O sprawie poinformował portal strana.ua, powołując się na źródło z rynku lotniczego.

Według rozmówcy ukraińskiego portalu najwięksi brytyjscy ubezpieczyciele, którzy reasekurują także inne międzynarodowe firmy, wysłali 12 lutego pismo do leasingodawców, że ochrona ubezpieczeniowa jakiegokolwiek samolotu na Ukrainie i nad jej terytorium przestanie działać w ciągu dwóch dni.

Linie lotnicze nie odpowiedziały jeszcze na zapytanie portalu, który zauważa, że ​​kilku zagranicznych przewoźników lotniczych, takich jak Swiss i Ryanair, nie wstrzymało sprzedaży biletów z Kijowa.

Szef agencji konsultingowej Friendly Avia Support Ołeksandr Lanetsky przekazał portalowi, że większość samolotów ukraińskich i zagranicznych linii lotniczych jest w leasingu, a leasingodawca wymaga ubezpieczenia na pokrycie ryzyka. Zgodnie z prawem międzynarodowym – wyjaśnił ekspert – linia lotnicza ma obowiązek ubezpieczyć samolot w zakresie odpowiedzialności cywilnej.

Ubezpieczenie samolotów zapewnia kilka firm: na przykład ukraiński przewoźnik lotniczy może mieć ubezpieczenie od ukraińskiej firmy, ale zawsze z reasekuracją w Londynie, podało w rozmowie z rbc.ru źródło związane z europejskim rynkiem lotniczym. „Jeśli wydadzą takie polecenie [wstrzymania ubezpieczenia], nie będzie żadnych gwarancji dla ukraińskich przewoźników. Wizz Air będzie również zagrożony, ta linia ma pięć samolotów na Ukrainie. Oznacza to, że praca ukraińskich linii lotniczych zostanie zablokowana” – uważa.

Zobacz też: Ukraina zwołuje posiedzenie z Rosją i wszystkimi krajami Dokumentu Wiedeńskiego OBWE

Kresy.pl/Prawda

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply