Teksas, wspierany przez dziewięć innych stanów, złożył w środę pozew przeciwko Google, oskarżając firmę o łamanie prawa antymonopolowego w prowadzeniu działalności reklamowej online – poinformował Reuters.

Jak poinformowała agencja prasowa Reuters, Teksas wsparty przez dziewięć innych stanów pozwał w środę Google. Władze stanu twierdzą, że firma łamie antymonopolowe prawa w prowadzeniu działalności reklamowej online

Prokurator generalny Teksasu Ken Paxton wcześniej dołączył pozwu Departamentu Sprawiedliwości przeciwko firmie w październiku, w którym oskarżono Google o nielegalne wykorzystywanie swojej siły rynkowej do przeszkadzania rywalom. W momencie wniesienia sprawy dołączyło do niego 11 innych stanów.

W swoim pozwie władze Teksasu argumentują, że Google dominuje w próbach uzyskania reklamy na stronach internetowych lub w aplikacji mobilnej, która przyciąga wzrok konsumenta.

„Google wielokrotnie wykorzystywał swoją monopolistyczną siłę do kontrolowania cen i angażował się w zmowy rynkowe w celu ustawiania aukcji, co stanowi ogromne naruszenie sprawiedliwości” – przekonywał Paxton. Firma „wyeliminowała konkurencję i koronowała się na króla reklamy internetowej” – dodał.

„Będziemy zdecydowanie bronić się przed bezpodstawnymi roszczeniami w sądzie” – powiedziała rzeczniczka Google, odnosząc się do słów Paxtona. „Ceny reklam cyfrowych spadły w ciągu ostatniej dekady. Opłaty za technologie reklamowe również spadają. Opłaty za technologie reklamowe Google są niższe niż średnia w branży. To są cechy charakterystyczne wysoce konkurencyjnej branży”.

Dziewięć stanów, które dołączyły do ​​Teksasu to Arkansas, Indiana, Kentucky, Missouri, Mississippi, Południowa Dakota, Północna Dakota, Utah i Idaho.

Zobacz też: Google uniemożliwi czerpanie korzyści finansowych z materiałów podważających konsensus naukowy dotyczący pandemii COVID-19

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia

Jak informowaliśmy wcześniej, CNIL francuski urząd do spraw prywatności, nałożył na Google i Amazona grzywny w wysokości kolejno 100 milionów euro i 35 milionów euro. W oświadczeniu CNIL podało, że giganci technologiczni pobierali pliki cookie bez uzyskania zgody użytkowników lub dostarczenia wystarczająco jasnego powiadomienia.

CNIL poinformowało, że obie firmy naruszyły art. 82 francuskiej ustawy o ochronie danych, przy czym Google popełniło trzy przestępstwa, a Amazon dwa. Firmy zostały ukarane grzywną za umieszczanie śledzących plików cookie na komputerach użytkowników we Francji „bez uzyskania uprzedniej zgody i bez podania odpowiednich informacji”.

Pliki cookie umożliwiają gigantom technologicznym „śledzenie” swoich użytkowników w internecie w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam. Google zostało również ukarane grzywną za śledzenie użytkowników, którzy specjalnie wyłączyli personalizację reklam.

Kresy.pl/Reuters

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz