Koncern Tesla produkujący samochody elektryczne ogłosił konieczność serwisowania ponad 239 tys. egzemplarzy nowych modeli, ze względu na wadę produkcyjną.

Chodzi o problemy z oprogramowaniem pojazdów Model 3 wyprodukowanych w latach 2024 i 2025, a także modeli S, X i Y z lat 2023–2025, jak podał w niedzielę Polsat News. Dysfunkcja polega na problemach z obrazem z kamer wstecznych. Dodatkowo w części wycofanych stwierdzono spięcia instalacji komuterowej co zwiększa ryzyko dla kierowców.

Według relacji Polsatu News Tesla wykryła dysfunkcję 21 listopada zeszłego roku. Badanie usterek prowadzono od 26 listopada do 20 grudnia. Stwierdzono niskie napięcie zasilania i wady oprogramowania. Dawało to niebezpieczne efekty w niskich temperaturach otoczenia. Jak do tej pory w związku z tymi wadami koncern odnotował 887 zgłoszeń gwarancyjnych.

18 grudnia Tesla zaktualizowała bezpłatnie oprogramowanie wymienionych modeli. To ma rozwiązać wszelkie problemy z napięciem w instalacjach samochodów bez konieczności podejmowania innych działań przez właścicieli.

Polsat News podkreślił, że to nie pierwsze problemy samochodów Tesli z wadami fabrycznymi. Dochodziło już do nielicznych pożarów maszyn na skutek wadliwości akumulatorów. Problematyczne działanie autopilota doprowadzało już do wypadków. W początkowym okresie klienci sygnalizowali też niską jakość wykonania elementów kontrukcyjnych.

Czytaj także: Nowy lider sprzedaży samochodów elektrycznych – Tesla zdetronizowana

polsatnews.pl/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply