Firmy Stellantis i Leapmotor planują produkcję elektrycznego crossovera B10 w Hiszpanii od 2026 r., informuje Reuters. Pierwotnie pojazd miał być produkowany w Polsce.
Jak informuje Reuters, Stellantis oraz jego chiński partner Leapmotor planują inwestycję o wartości 200 mln dolarów w zakład produkcyjny w Hiszpanii. Źródło, na które powołuje się agencja informacyjną, przekazało, że to właśnie Hiszpania została uznana za najbardziej odpowiednie miejsce do rozpoczęcia produkcji elektrycznego crossovera B10 przeznaczonego na rynek europejski od 2026 roku.
Według informacji podanych przez ambasadę Chin w Hiszpanii, potencjalna inwestycja miałaby zostać ulokowana w fabryce w Saragossie, położonej w północno-wschodniej części kraju. Ambasada nie ujawniła jednak dalszych szczegółów dotyczących projektu.
Stellantis i Leapmotor, jak dotąd, nie podjęły ostatecznej decyzji w tej sprawie. Źródło cytowane przez Reuters zaznacza, że firmy zwiększają wysiłki na rzecz pozyskiwania komponentów od lokalnych dostawców w Hiszpanii, co ma umożliwić im skorzystanie z najwyższego poziomu dostępnych dotacji rządowych. Według tego samego źródła, masowa produkcja pojazdu B10 miałaby ruszyć w pierwszym kwartale 2026 roku.
Stellantis odmówił komentarza, natomiast Leapmotor nie udzielił odpowiedzi na zapytanie agencji. Przedstawiciele Leapmotor przekazali wcześniej, że B10 jest pierwszym modelem z nowej serii pojazdów elektrycznych klasy B, które firma zamierza oferować poza Chinami. Z kolei Stellantis określił ten model jako narzędzie do wprowadzenia „zaawansowanych technologicznie, niedrogich pojazdów elektrycznych” dla klientów spoza rynku chińskiego. Alternatywnie rozważano również zakłady Stellantis w Eisenach w Niemczech oraz w Trnawie na Słowacji.
Pierwotnie planowano rozpocząć produkcję modelu B10 w Polsce. Projekt został jednak porzucony po tym, jak chiński rząd zniechęcił krajowych producentów do inwestycji w państwach popierających dodatkowe cła na chińskie auta elektryczne.
Jak pisaliśmy w listopadzie 2024 r. chiński rząd planował wycofanie produkcji samochodów elektrycznych B10 marki Leamport z tychowskich fabryk. Powodem było zatwierdzenie przez Polskę unijnych ceł nałożonych na Chiny.
Natomiast fabryka Stellantis w Bielsku-Białej została zamknięta w listopadzie 2024 r.
Czytaj: Media: Nie będzie Izery. Zamiast niej “klaster elektromobilności”
reuters.com/Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!