Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk rozmawiał w czwartek o projekcie z ministrem spraw zagranicznych i handlu Węgier Petrem Szijjarto.

Minister infrastruktury wydał komunikat po spotkaniu, w którym stwierdził: Połączenie Polski z Węgrami koleją dużych prędkości (KDP) na linii Warszawa-Budapeszt może zmienić mapę transportową Unii Europejskiej z korzyścią dla naszego regionu.

Zacieśnienie współpracy między naszymi krajami w zakresie połączenia Warszawy i Budapesztu koleją dużych prędkości to z całą pewnością przedsięwzięcie o charakterze cywilizacyjnym, w pełni wpisujące się w obecnie realizowaną przez Rząd RP politykę wspierania innowacji wzmacniających system transportowy RP. Może się ono stać kołem zamachowym naszej gospodarki, dzięki któremu będziemy mogli w pełni wykorzystać nasze przewagi konkurencyjne – tłumaczył w komunikacie minister infrastruktury.

ZOBACZ TAKŻE: PiS wraca do projektu kolei dużych prędkości

Adamczyk dodał, że kierowany przez niego resort kończy obecnie prace nad nową Strategią Rozwoju Transportu. Ma ona być odpowiedzią na wyzwania stojące przed sektorem zdiagnozowane w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

W trakcie spotkania Adamczyka z Szijjarto rozmawiano również na temat rozwoju szlaku Via Carpatia oraz Bursztynowego Kolejowego Korytarza Transportowego.

Kierowany przeze mnie resort nadał priorytet zaniedbywanym dotychczas połączeniom, których głównym celem jest poprawa dostępności i spójności transportowej nie tylko Polski, ale również Grupy Wyszehradzkiej. Jestem przekonany, że projekty takie jak nasze flagowe przedsięwzięcie, jakim jest korytarz Via Carpatia, który w dalszym ciągu pozostaje brakującym ogniwem na mapie korytarzy sieci bazowej TEN-T w Unii Europejskiej, czy Bursztynowy Kolejowy Korytarz Transportowy, który będziemy realizować wspólnie z naszymi węgierskimi partnerami, zostaną wkrótce urzeczywistnione – stwierdził minister Adamczyk.

Kresy.pl / forsal.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

4 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz

    • Avatar
      Accipiter :

      @Pol_AK Czyli mam parę lat by zwasalizować sobię Żmudź. Geografia też chyba nam sprzyja w tej kwesti bo żeby przetransportowac coś z lub do Kłajpedu korzystając z Via Carpatia to trzeba przejechać przez Polskę. Jedynym tak naprawdę problemem są wyznawcy religii giedroycia. Tych szkodników należało by izolować.