Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk rozmawiał w czwartek o projekcie z ministrem spraw zagranicznych i handlu Węgier Petrem Szijjarto.

Minister infrastruktury wydał komunikat po spotkaniu, w którym stwierdził: Połączenie Polski z Węgrami koleją dużych prędkości (KDP) na linii Warszawa-Budapeszt może zmienić mapę transportową Unii Europejskiej z korzyścią dla naszego regionu.

Zacieśnienie współpracy między naszymi krajami w zakresie połączenia Warszawy i Budapesztu koleją dużych prędkości to z całą pewnością przedsięwzięcie o charakterze cywilizacyjnym, w pełni wpisujące się w obecnie realizowaną przez Rząd RP politykę wspierania innowacji wzmacniających system transportowy RP. Może się ono stać kołem zamachowym naszej gospodarki, dzięki któremu będziemy mogli w pełni wykorzystać nasze przewagi konkurencyjne – tłumaczył w komunikacie minister infrastruktury.

ZOBACZ TAKŻE: PiS wraca do projektu kolei dużych prędkości

Adamczyk dodał, że kierowany przez niego resort kończy obecnie prace nad nową Strategią Rozwoju Transportu. Ma ona być odpowiedzią na wyzwania stojące przed sektorem zdiagnozowane w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

W trakcie spotkania Adamczyka z Szijjarto rozmawiano również na temat rozwoju szlaku Via Carpatia oraz Bursztynowego Kolejowego Korytarza Transportowego.

Kierowany przeze mnie resort nadał priorytet zaniedbywanym dotychczas połączeniom, których głównym celem jest poprawa dostępności i spójności transportowej nie tylko Polski, ale również Grupy Wyszehradzkiej. Jestem przekonany, że projekty takie jak nasze flagowe przedsięwzięcie, jakim jest korytarz Via Carpatia, który w dalszym ciągu pozostaje brakującym ogniwem na mapie korytarzy sieci bazowej TEN-T w Unii Europejskiej, czy Bursztynowy Kolejowy Korytarz Transportowy, który będziemy realizować wspólnie z naszymi węgierskimi partnerami, zostaną wkrótce urzeczywistnione – stwierdził minister Adamczyk.

Kresy.pl / forsal.pl

4 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. Pol_AK
    Pol_AK :

    W Via Carpatia skomunikujemy całą europę środkową z litewskim portem morskim. Za 10 lat nagle się okaże że litwini w przewozach portowych biją na głowę zsumowane porty Gdynia – Gdańsk – Szczecin.

    • Accipiter
      Accipiter :

      @Pol_AK Czyli mam parę lat by zwasalizować sobię Żmudź. Geografia też chyba nam sprzyja w tej kwesti bo żeby przetransportowac coś z lub do Kłajpedu korzystając z Via Carpatia to trzeba przejechać przez Polskę. Jedynym tak naprawdę problemem są wyznawcy religii giedroycia. Tych szkodników należało by izolować.