Główna telekompania Kazachstanu wycofała ze swojej oferty osiem kanałów, w tym rosyjski program Russia Today.

Telekompania AłmaTel Kazachstan 11 października przestała nadawać osiem programów telewizyjnych. Decyzja ta dotyczy zarówno kanałów zachodnich jak rosyjskich. Kazachowie nie obejrzą już KBS World, ATV ТВ, TV5, Bloomberg, RT Documentary, RT Documentary HD, Russia Today i Belarus24.

Jak poinformowała służba prasowa AłmaTel Kazachstan, dyrekcje tych programów nie przeprowadziły, wymaganej przez kazachstańskie prawo, obowiązkowej rejestracji swoich przedstawicielstw na terytorium środkowoazjatyckiej republiki. Blokada ośmiu kanałów będzie kompletna – będą niedostępne ani nadawaniu analogowym, ani cyfrowym, będą niedostępne nawet w internecie.

Kresy.pl istnieją dzięki wsparciu Darczyńców
Pomogłeś już w tym miesiącu?

Podobne działania podjęto niedawno na Białorusi. Tamtejsza administracja zabroniła emisji rosyjskich kanałów w miejscach publicznych. Uzasadniła ona swoją decyzję skargą jednego z obywateli, który zgłosił, że na jednej z stacji benzynowych jej obsługa odmówiła mu przełączenia znajdującego się tam telewizora na telewizję białoruską, pokazując nadal rosyjski, państwowy kanał Rossija24.

Czytaj także: Prezydent Kirgistanu oskarżył o ingerencje w kampanię wyborczą

regnum.ru/kresy.pl

 

Reklama



1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz