Do użytku oddano drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna na trasie S61 Via Baltica. Inwestycja kosztowała ponad 75 mln zł.

Obwodnica Szczuczyna została oddana do użytku jako droga jednojezdniowa. Teraz rozbudowano ją do standardu drogi ekspresowej. Dobudowano ponad 6,5 km drugiej nitki. Cała obwodnica ma 8 km i stanowi część trasy Via Baltica.

Via Baltica, na której się znajdujemy, jest realizowana w podziale na 13 odcinków. Dwa są zrealizowane, ten jest trzeci. Znajdujemy się – można powiedzieć – w środku tej trasy i w kierunku granicy jest 6 kontraktów i wstecz też 6 poinformował Wojciech Borzuchowski, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA.

Rafał Weber, wiceminister infrastruktury, wskazał, że Via Baltica jest „piekielnie ważna od strony poszerzenia, powiększenia, podniesienia potencjału gospodarczego i turystycznego Polski północno-wschodniej”. Resort zapewnił, że kolejne odcinki będą oddawane do użytku na bieżąco, a epidemia koronawirusa nie zakłóciła realizacji inwestycji drogowych w kraju. Firmy budowlane nie przerwały pracy.

We wschodniej Polsce obecnie powstaje ponad 170 kilometrów drogi ekspresowej S61, która połączy Warszawę ze stolicami krajów nadbałtyckich, łączna jej długość to niemal 210 km. Polski odcinek trasy liczy niemal 350 kilometrów – ma być gotowy za trzy lata.

Przypomnijmy, że Via Baltica to jedna z najważniejszych tras, nie tylko z punktu widzenia układu komunikacyjnego Polski, ale i całej Europy Środkowo-Wschodniej. Na terenie Polski przebiegnie drogą ekspresową S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej nową drogą ekspresową S61 przez Łomżę, Szczuczyn, Ełk i Suwałki do granicy państwa w Budzisku.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Via Baltica pomiędzy stolicami Polski i Estonii ma długość niemal 1000 km. W Polsce projekt realizowany jest najszybciej – mamy najwięcej kilometrów istniejących, a także realizowanych odcinków trasy. Kierowcy korzystają już z 88 km dróg ekspresowych leżących w szlaku Via Baltica, a kolejne 256 km jest w budowie.

Źródło: GDDKiA

Dodajmy, że równolegle trwa budowa trasy Via Carpatia, która ma przebiegać z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.

Kresy.pl / Radio Maryja / TVP Olsztyn / gddkia.gov.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz