Polskie barki blokowane przez Niemców

Polscy armatorzy barek protestują przeciwko ciągłemu zamykaniu przez stronę niemiecką drogi wodnej pomiędzy Berlinem i Szczecinem – informuje Radio Szczecin.

Jak poinformowało Radio Szczecin, jedyne połączenie dla polskich barek, którym mogą one pływać do Europy Zachodniej, jest cały czas blokowane przez Niemców. Chodzi o drogę wodną pomiędzy Berlinem i Szczecinem. Polscy armatorzy poinformowali już o tej sytuacji Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Jacek Galiszkiewicz ze Związku Polskich Armatorów Śródlądowych w rozmowie z radiem zaznacza, że wskutek zamykania drogi wodnej do Berlina polskie porty zmniejszają obroty.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

– Przypływają po nawozy do Grupy Azoty, a w tej chwili jest to zablokowane. Przypływają po zboża, a Polska jest ich wielkim importerem na Europę Zachodnią. I w tej chwili zboże czeka w porcie Szczecin na wywiezienie – powiedział Galiszkiewicz. Jako przykład problemu podaje jedną z firm, która ma wielki problem, ponieważ do końca roku musi wywieźć 5 tysięcy ton rzepaku i nie ma jak tego zrobić.

Niemcy tłumaczą zamykanie kanałów tym, że jak twierdzą, muszą usunąć niewypały z czasów wojny. Jednak jak zwraca uwagę Paweł Moczulski z firmy Navigar Trans, dysponującą flotą prawie 20 barek i 10 pchaczy, taka operacja na zachodzie Niemiec trwa kilka godzin. Jednak w okolicach Berlina mogą to być nawet trzy miesiące.

Przeczytaj: Żegluga śródlądowa w Polsce zamiera

– Takie bomby na terenie całych Niemiec znajdowane są w zasadzie codziennie. I zazwyczaj blokada na zachodnich drogach wodnych Niemiec trwa kilka godzin lub jeden dzień. A tutaj na wschodzie, między Polską a Berlinem, trwa to trzy miesiące – mówi Moczulski, cytowany przez Radio Szczecin.

Według szacunków, tygodniowo z Polski do Niemiec pływa około 20 barek. Port w Szczecinie jako jedyny w Polsce posiada połączenie drogą wodną z portami Europy Zachodniej.

Przeczytaj także: Rząd przygotowuje się do budowy Kanału Śląskiego łączącego Wisłę z Odrą

Czytaj również: „Przywrócimy barki na szlaki wodne” – odnowiono odrzański szlak transportowy

Radioszczecin.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz