Twitter zakazał marketingu politycznego

Korporacja Twitter zdecydowała się wprowadzić całkowity zakaz umieszczania politycznych materiałów promocyjnych na jej portalu społecznościowym.

Informację o zakazie reklam politycznych na Twitterze przekazał prezes spółki Jack Dorsey właśnie poprzez wpis na tym portalu społecznościowym. Jak napisał: “Podjęliśmy decyzję wstrzymania wszystkich politycznych reklam na Twitterze globalnie. Wierzymy, że zasięg przekazu politycznego musi być zarobiony, nie kupiony”.

Jak wytłumaczył w kolejnym wpisie Dorsey – “Przekaz polityczny zarabia zasięg, gdy ludzie decydują się śledzić konto lub udostępniać. Płacenie za zasięg anuluje tę decyzję, forsując wysoce zoptymalizowane i ukierunkowane komunikaty polityczne skierowane do ludzi. Uważamy, że pieniądze nie mogą uniemożliwiać tej decyzji”.

 

Dorsey tłumaczył, że portale społecznościowe są potężnym narzędziem promowania polityków i działania na nich podejmowane mogą “wpływać na życie milionów [ludzi]”. Tym bardziej, że specjalne programy umożliwiają łatwiejsze manipulowanie ich użytkownikami.

Według zapowiedzi szefa Twittera zakazane mają być reklamy polityków ale też poszczególnych politycznych inicjatyw. Dorsey zapowiedział też pewne wyjątki, wymieniając przykład kampanie promujące rejestrowanie się do uczestnictwa w wyborach, co jest wymagane w niektórych państwach. Podkreślił też, że “Tu nie chodzi o wolność słowa. Tu chodzi o płacenie za zasięg. I płacenie za powiększanie zasięgu przekazu politycznego ma poważne konsekwencje, dzisiejsza infrastruktura demokracji nie jest przygotowana by sobie z nimi radzić. Warto się cofnąć aby im zaradzić”.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Szczegółowe zasady nowego zakazu mają być opublikowane do 15 listopada. Zaś sam zakaz będzie egzekwowany od 22 listopada.

twitter.com/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply