Korporacja Twitter zdecydowała się wprowadzić całkowity zakaz umieszczania politycznych materiałów promocyjnych na jej portalu społecznościowym.
Informację o zakazie reklam politycznych na Twitterze przekazał prezes spółki Jack Dorsey właśnie poprzez wpis na tym portalu społecznościowym. Jak napisał: “Podjęliśmy decyzję wstrzymania wszystkich politycznych reklam na Twitterze globalnie. Wierzymy, że zasięg przekazu politycznego musi być zarobiony, nie kupiony”.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…?
— jack ??? (@jack) October 30, 2019
Jak wytłumaczył w kolejnym wpisie Dorsey – “Przekaz polityczny zarabia zasięg, gdy ludzie decydują się śledzić konto lub udostępniać. Płacenie za zasięg anuluje tę decyzję, forsując wysoce zoptymalizowane i ukierunkowane komunikaty polityczne skierowane do ludzi. Uważamy, że pieniądze nie mogą uniemożliwiać tej decyzji”.
A political message earns reach when people decide to follow an account or retweet. Paying for reach removes that decision, forcing highly optimized and targeted political messages on people. We believe this decision should not be compromised by money.
— jack ??? (@jack) October 30, 2019
Dorsey tłumaczył, że portale społecznościowe są potężnym narzędziem promowania polityków i działania na nich podejmowane mogą “wpływać na życie milionów [ludzi]”. Tym bardziej, że specjalne programy umożliwiają łatwiejsze manipulowanie ich użytkownikami.
Według zapowiedzi szefa Twittera zakazane mają być reklamy polityków ale też poszczególnych politycznych inicjatyw. Dorsey zapowiedział też pewne wyjątki, wymieniając przykład kampanie promujące rejestrowanie się do uczestnictwa w wyborach, co jest wymagane w niektórych państwach. Podkreślił też, że “Tu nie chodzi o wolność słowa. Tu chodzi o płacenie za zasięg. I płacenie za powiększanie zasięgu przekazu politycznego ma poważne konsekwencje, dzisiejsza infrastruktura demokracji nie jest przygotowana by sobie z nimi radzić. Warto się cofnąć aby im zaradzić”.
A final note. This isn’t about free expression. This is about paying for reach. And paying to increase the reach of political speech has significant ramifications that today’s democratic infrastructure may not be prepared to handle. It’s worth stepping back in order to address.
— jack ??? (@jack) October 30, 2019
Szczegółowe zasady nowego zakazu mają być opublikowane do 15 listopada. Zaś sam zakaz będzie egzekwowany od 22 listopada.
twitter.com/kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!