Koleje Litewskie (LG) podpisały umowę na przedłużenie linii normalnotorowej z Polski kończącej się w Sestokai do Mariampola – informuje „Railway Gazette”. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu Rail Baltica, który ma na celu połączenie linią normalnotorową Polski i państw Europy Zachodniej z Litwą, Łotwą i Estonią.

Kontrakt o wartości ok. 265 mln zł został podpisany z konsorcjum firm Kauno Tiltai (spółka zależna polskiej Trakcji SA) oraz Mitnija. Obejmuje on budowę 27,5 km linii normalnotorowej łączącej Sestokai z Mariampolem. Wykonawca w ramach tego zamówienia zmodernizuje także już istniejące szerokie tory łączące te miasta, co pozwoli na szybszy przejazd pociągów w połączeniach wewnątrzlitewskich.

Obecnie z powodu różnicy w szerokości torów pociągi pasażerskie tracą na granicy polsko-litewskiej ok. 2 godzin, a towarowe nawet dobę. Wybudowanie linii węższej, o rozstawie torów europejskich, obok linii szerokotorowej na sąsiednim nasypie, umożliwi transport pasażerów i towarów bez przesiadek czy bez wymiany podwozia.

Na podstawie innej umowy o wartości ok. 91 mln zł, to samo konsorcjum przebuduję stację kolejową w Mariampolu, przystosowując ją do obsługi pociągów poruszających się po torach o rozstawie szyn 1435 mm. Będzie to wymagało wybudowania 7 km linii normalnotowej oraz modernizacji od 7,9 km torów linii szerokotorowej.

Dodatkowo Koleje Litewskie przyznały kontrakt firmie Kelprojektas na nadzór na tymi pracami. Jego wartość to ok. ok. 366 tys. zł.

rynek-kolejowy.pl
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply