Limuzyna retro dla prezydenta

W Rosji zaprezentowano nowy samochód dla prezydenta. Koncern samochodowy ZIŁ zbudował limuzynę konceptualną, która pod względem kształtów niewiele różni się od swych poprzedników, jednakże jej wyposażeniu pozazdroszczyć może nawet Mercedes Pullman. Fabryka imienia Lichaczowa już przedstawiła swoją koncepcję samochodów przeznaczonych dla najwyższych rangą osobistości w państwie. Na podobnych samochodach jeździli Chruszczow i Jelcyn. ZIł-4112OP wyróżniają powściągliwe linie nadwozia i komfortowe, bezpieczne i ergonomiczne wnętrze.

W Rosji zaprezentowano nowy samochód prezydencki. Koncern samochodowy ZIŁ zbudował koncepcyjną limuzynę, która pod względem kształtów niewiele różni się od swych poprzedników, natomiast jej wyposażeniu może pozazdroszczyć nawet Mercedes Pullman…

W garażu przywódcy państwa rosyjskiego Władimira Putina są opancerzone samochody marek ZIŁ i Mercedes. Natomiast urzędnicy rosyjscy w swej większości wolą samochody produkcji zagranicznej. Wobec tego rząd postanowił, że najwyższy czas na uruchomienie – a mówiąc dokładniej – na wznowienie produkcji samochodów dla władz. Fabryka imienia Lichaczowa już przedstawiła swój samochód koncepcyjny przeznaczony dla najwyższych rangą osobistości w państwie. Na podobnych samochodach jeździli Chruszczow i Jelcyn. Model ZIL-4112P cechują powściągliwe linie, komfortowe, bezpieczne i ergonomiczne wnętrze, – podkreśla dyrektor wykonawczy „Depo-ZIŁ” Siergiej Sokołow.

„System chłodzenia silnika został opracowany na gruncie pryncypialnie innych zasad: zainstalowano nowoczesny iniektor, zgodnie z wymogami euro-4. Wprowadzono oddzielną kontrolę klimatyczną dla tylnej części kabiny. Kabinę dzieli ściana powietrza, która nie pozwala na mieszanie się ze sobą powietrza z lewej i prawej stron, co zapewnia kilka stopni różnicy temperatur. Kabinę powiększono o 400 milimetrów. Jednakże wielkość samochodu nie uległa zmianom. Znaczy to, że zwiększenie kabiny umożliwiło nam zainstalowanie siedzeń w myśl usytuowania siedzeń w kabinie typu Pullman – siedzenia są umieszczone naprzeciwko. Przy tym siedzenia przednie tylnej części kabiny są składane i chowane automatycznie. Zbiornik umieszczono za tylnym siedzeniem. Jest to najbardziej bezpieczne miejsce. Samochód wyposażono w zderzaki o aktywnym działaniu, przeciwdziałającym uderzeniu.”

Ponadto, tylne drzwi nowego ZIŁ-u są dwuskrzydłowe, jak w przyładku Rolls-Royce. Inżynierzy skonstruowali je w taki sposób, aby wykonywały one rolę dodatkowej podpory sztywnej, czyli samochód jest bezpieczniejszy od swych odpowiedników zagranicznych. W najbliższym czasie limuzyna produkcji krajowej odbywać będzie crash-testy na jednym z poligonów w okolicach Moskwy. Dopiero po tym stanie się jasne, czy wzorzec zostanie skierowany do produkcji seryjnej, czy też nie. Wymagania stawiane wobec autorów są takie same, jak wiele lat temu: samochód dla najwyższej rangą osobistości w kraju nie musi być modny, musi być niezawodny w użytkowaniu, – powiedział historyk przemysłu motoryzacyjnego Stiepan Doronin:

„Jest to zwykły samochód, niezawodny i koniecznie wyposażony w środki łączności. W pierwszych takich samochodach nie było nawet klimatyzacji. Dopiero od 1982 roku pojawiły się u nas samochody wyposażone w środki ochronne. Natomiast do zgonu Leonida Breżniewa przywódcy państwa jeździli na zwykłych samochodach. Można je nazwać limuzynami. Były także kabriolety. Te samochody nie stanowiły własności Chruszczowa czy Breżniewa. Obsługiwał ich garaż o specjalnym przeznaczeniu. Za każdym razem przyjeżdżały różne samochody. Jednakże wszystkie należały do jednego typu. Prawdą jest, że różni mężowie stanu woleli też różne warianty wyposażenia wnętrz. Jeden wolał kolor zielony, inny szary, trzeci wybierał beż.”

Projekt pod roboczym hasłem „Orszak” uwzględnia opracowanie nie tylko limuzyny, lecz również samochodów ochrony. Na opracowanie koncepcji całej serii państwo jest gotowe do wydania kwoty 1 miliarda euro. Po tym, jak jedna z fabryk rosyjskich przedstawi cały orszak, uruchomiona zostanie produkcja seryjna.

“Głos Rosji”

[link=http://polish.ruvr.ru/2012_09_07/87544383/]

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply