Reuters Institute przeprowadził badania socjologiczne na temat tego, jakim środkom masowego przekazu ufają Polacy.
Wyniki padań opublikował 16 czerwca branżowy portal Wirtualne Media. Spośród wszystkich mediów działających w Polsce największą proporcja zaufania – 51 proc. odnotowała rozgłośnia RMF FM. Natomiast nie ufało jej 14 proc. pytanych. Portal podkreśla, że zaufanie do rozgłośni spadło od zeszłego roku aż o 17 punktów procentowych, a nieufność wzrosła o trzy. Odzwierciedla to szerszą tendencję jaka znalazła odzwierciedlenie w raporcie Reuters Institute, a spadków zaufania do głównych mediów w ogóle.
Także na drugim miejscu pod względem zaufania Polaków znalazła się rozgłośnia radiowa. Radiu Zet ufa 47 proc. respondentów, a przeciwnego zdania jest 25 proc. Dopiero na trzecim miejscu znalazła się pierwsza telewizja – TVN, dla którego wskaźniki te wyniosły odpowiednio 47 proc. ocen pozytywnych i 25 proc. negatywnych. Podobny wynik odnotowała telewizja Polsat, której ufało 44 proc. respondentów. Polsat wzbudził też mniej nieufności – odpowiedź taką zaznaczyło 23 proc. pytanych.
Wśród telewizji najgorszy wynik odnotowała TVP. O ile darzy ją zaufaniem 24 proc. (przed rokiem było to 36 proc.), to państwowa telewizja wzbudza nieufność już u 49 proc. Polaków (rok wcześniej 46 proc.). Żadne inne medium nie przekroczyło przy tym poziomu 40 proc. nieufności. W przypadku „Gazeta Wyborczej było to 32 proc. „Super Expressu” 35 proc., „Gazety Polskiej” 36 proc., „Faktu” 37 proc.
Znacznie lepiej od nich wypadły „gazety regionalne i lokalne”. Tego rodzaju wydaniom ufa 44 proc. Polaków, a nie ufa 19 proc.
Wśród portali najlepiej wypadł Onet.pl, który wzbudza zaufanie u 45 proc. respondentów, natomiast nie ufa mu 22 proc. wśród nich.
Czytaj także: Kresy.pl w piątce najbardziej sprawdzonych mediów według badaczy z Oksfordu
wirtualnemedia.pl/kresy.pl
Żałosne te wyniki, gdyż wskazują jak Polacy zostali ogłupieni.