W czasie przejazdu pomiędzy zajezdniami na Woli i Żoliborzu okazało się, że nowe tramwaje, które zostały zamówione przez miasto, nie mieszczą się na przystankach – napisała “Gazeta Wyborcza” w weekend. Tramwaje Warszawskie deklarują jednak, że przyczyny opóźniania były inne.

Pod koniec czerwca z Korei Południowej dotarły do Warszawy dwa tramwaje spośród 123 kupionych przez miasto w firmie Hyundai Rotem. “Gazeta Wyborcza” (GW) powołuje się na informatora, który twierdzi, że nowe tramwaje pokonały trasę między zajezdniami w 5 godzin, kiedy przy normalnej jeździe powinno to zająć “nie dłużej niż 30 minut”. Miało to być spowodowane problemami związanymi z szerokością wagonów, które zawadzały o krawędzie przystanków.

“Musieli demontować wysepki przystankowe, inaczej krawężniki zniszczyłyby nowe tramwaje. One są za szerokie i się nie mieszczą. Wychodzi na to, że warszawiacy będą musieli wydać dodatkową kasę na przebudowę przystanków” – podaje źródło “GW”.

Rzecznik Tramwajów Warszawskich, Maciej Dutkiewicz deklaruje, że opóźnienie było spowodowane faktem, iż “nowe składy nie uzyskały jeszcze homologacji i musiały być ciągnięte przez inny skład”.

Dodał, że jesienią 2020 roku odbył się przejazd tramwaju testowego, który symulował wymiary nowych wagonów. “Pozwoliło to wyciągnąć wnioski, np. gdzie perony mogą wymagać regulacji. Te prace wykonujemy na bieżąco, także z myślą o starszym taborze. Chodzi o niewielkie, liczone w milimetrach przesunięcia płyt chodnikowych na przystankach” – powiedział Dutkiewicz.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Zobacz także: Kolejna awaria oczyszczalni “Czajka”. Do Wisły wpada około 3 tys. litrów ścieków na sekundę

“To rutynowa czynność, którą wykonujemy cyklicznie. I tak się dzieje teraz. W grę wchodzą bardzo proste prace brukarskie wykonywane od ręki przez naszych pracowników” – dodał.

Koreańska firma Hyundai Rotem Company wygrała przetarg na 230 nowych tramwajów dla Warszawy. Wartość umowy to 1 mld 825 mln zł netto. W podstawowym zamówieniu Tramwaje Warszawskie kupią 123 pojazdy. W ramach opcji możliwy będzie zakup 90 kolejnych. Pojazdy z zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do końca 2022 roku. Tramwaje zamówione w ramach opcji – do końca 2023 roku.

warszawa.wyborcza.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply